Internet laadt de meeste webpagina's niet, of na heel lang wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamSungDe2e

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Berichten
46
Hallo,

Ik ben sinds kort, ruim genomen, terug van vakantie en nu werkt het internet op een van de twee computers die ik heb niet meer naar behoren. Als ik een webpagina probeer te laden (ik heb het geprobeerd met browsers als Mozilla Firefox en Google Chrome) zegt het programma dat het aan het verbinden is, maar er gebeurt verder niks. Na een paar minuten begint de pagina pas te laden en komt langzaam de inhoud in beeld.
De computer zelf geeft gewoon aan dat het verbonden is met de LAN en ik heb het ook nog geprobeerd met een WiFi-ontvanger die ik ergens had liggen, maar daar gebeurt hetzelfde mee. Na een tijdje allerlei websites te hebben geprobeerd, laadt de HTML-versie van GMail nu het snelst. Maar die laat ook nog een halve minuut op zich wachten.
Misschien is het handig om te vertellen dat in de vakantie het modem en de router uitstonden en het modem van afstand door de provider gereset moest worden, maar op mijn andere computer werkt zowel draadloos als LAN internet, dus problemen met de provider heb ik uitgesloten.
Ook werkt de command "ping w3.org" niet, alle vier de pogingen zijn Timed Out.

Ik heb geprobeerd de WinSock te resetten met een 3rd-party programma en met behulp van instructies op het internet. Ik heb ook nog de IP Stack gerepareerd via de command-line. Dit werd aangeraden door de Windows Network Problem Solver.

De computer is een DELL Optiplex 740 met Windows XP Professional (Service Pack 3).

Alvast bedankt,
Sam.
 
w3.org reageert niet op ping.
Test met ping 8.8.8.8

Verder heb ik geen echte hulp voor je, maar testen doe je niet door te pingen naar w3.org...

Tijs.
 
Owkay, op de website die ik heb genoemd in de vraag (http://winhlp.com/wxnet.htm) werd dat gevraagd, maar verder weet ik ook niet wat het zou moeten betekenen. Op 8.8.8.8 werkt de ping wel.
Ook heb ik geprobeerd in de veilige modus van Windows op het internet te gaan, en dat werkt wel als het zou moeten werken. Dus het moet iets met een non-Windows programma zijn, denk ik? Ik heb met twee verschillende anti-malware programma's gescand en bestanden laten verwijderen, maar het heeft niks geholpen. Kan ik op de een of andere manier registreren welk programma het internet blokkeert?

Ik heb nog wat rond gezocht op het internet en heb met de command "netstat -nao" de proces ID kunnen vinden van de processen die met het netwerk verbonden zijn. In taakbeheer heb ik het corresponderende proces opgezocht en heb de naam van het proces op internet opgezocht. Naast verscheidene systeem processen stond er ook een proces genaamd "alg.exe" (Application Layer Gateway) dat met het delen van de internetverbinding te maken heeft, heb ik me laten vertellen. Het bleek dat meerdere mensen last hebben gehad van een geïnfecteerde alg.exe, dus sloot ik het proces af, waarna het internet weer naar behoren werkte.
Ik zal deze vraag nog even onopgelost laten totdat ik een virusscanner over het proces heb laten gaan en indien het probleem is verholpen zal de vraag opgelost zijn.

Hoe dan ook, bedankt voor de hulp ^^.

Het bleek dus niet het proces alg.exe te zijn (ik was toch vrijwel zeker van het tegendeel, misschien heb ik iets over het hoofd gezien), maar uTorrent. Dus ik heb uTorrent ge-de-installeerd en de computer een paar keer opnieuw opgestart en het probleem is gelukkig niet meer teruggekomen. Vervolgens heb ik uTorrent weer geïnstalleerd en de computer opnieuw opgestart, waarna het probleem nog steeds wegbleef.
Het probleem is dus opgelost, bedankt voor alle hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan