zelf laptop bouwen van onderdelen compaq pressario CQ71

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralph130

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2012
Berichten
17
Hoi,

ik heb hier nog een oude compac pressario CQ71 liggen, enkel het beeldscherm is defect, een grootte barst.
Nu aangezien de behuizing ook al niet nieuw meer oogt, dacht ik er aan om misschien zelf
een nieuwe laptop te bouwen.
Aangezien ik niet zo een groot budget heb, kwam ik op het idee de onderdelen van mijn
oude compac te gebruiken, dat zal ook al een stuk in prijs schelen.

dit is een lijst van benodigdheden, ik zal wel het een en ander vergeten zijn,
als jullie zo vriendelijk willen zijn deze aan te vullen?

processor ja, 2.20 GHz
CPU koeling ja (zit toch in elke laptop?)
RAM geheugen 4 GB
moederbord ja
videokaart nee (zit er nog wel in maar ik begin mijn twijfels bij de kwaliteit te hebben)
harde schijf ja, van 500 GB (geen flashdrive)
optische drive ja
behuizing nee, liefst zo dun mogelijk
accu ja, 4200 mAh (is dit niet aan de kleine kant? mijn tablet heeft 6000 mAh?)
adapter ja
adapter aansluiting ja
toetsenbord nee, liefst mooi disign (macbook) en eventueel verlicht
vingerprint reader nee, (nu heb ik op kapaza gekeken en je hebt er al voor 12.50 euro fso. maar is dit wel
aan te sluiten op het moederbord? Anders schaf ik liever meteen een nieuw moederbord
aan.)
wifi antenne ja
bleutooth antenne nee
interne microfoon ja
webcam ja
headsetpoort mss (mijn compac heeft een aparte hoofdtelefoon en aparte microfoon poort, maar ik heb
nog een headset poort uit een gsm liggen, wat gebruiken?)
touchpad ja
hdmi poort ja
5 X USB poort 3 X heb ik (2.0)
ethernet poort ja
displaypoort ja, denk ik toch
geheugenkaart lezer ja
micro SD lezer nee


De reden dat ik twijfels krijg over de videokaart is omdat ik de computer al 2 keer heb moeten opsturen voor een flashend
scherm.

De laptop behuizing wil ik zo dun mogelijk hebben, zo als die dunne HP of macbooks.
De optische drive zou ik graag ook hebben zoals bij macbook, dus met zo een zuigsysteem (anders geen optische drive)

Ik heb 2 nieuwe accu's van 4200 mAh.
Ik kan deze er natuurlijk onmogelijk allebei insteken als ik een dun disign wil. Maar ik kan hem wel als reserve gebruiken.

Ik zat ook te twijfelen over het touchpad, ik wil graag een vingerscan, toffe accesoire.
Maar zou ik er wel een touchpad insteken? of zou ik het enkel houden bij een microsoft touch mouse?


Ahja, misschien is het ook handig om te vermelden dat het de bedoeling is dat er windows 8 op draait.

alle hulp is welkom :)

tnx
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Losse laptoponderdelen zijn vrij duur...
En.. hoe kom je aan de platte connectoren die vaak vanaf moederbord overal heen lopen (vaak oranje)?
Kun je niet beter van 3 defecte laptops een goede maken.... als je weet wat het defect is....
En dan ook nog graag identieke laptops... spullen van andere merken gaan meestal nooit... passen..
Bezint eer ge begint in deze... het is geen desktop pc waar het aantal soorten moederborden overzichtelijk is... (ATX en zo).
 
Hoe had je dat ongeveer voor je gezien zo'n laptop bouwen?

Enige manier waarop je een laptop zelf kunt bouwen is om alle onderdelen van 1 enkel model/type los te bestellen bij een onderdelenwinkel. Vervolgens bouw je die onderdelen in elkaar tot een werkend geheel. Dit komt omdat op harde schijf en geheugen na, alle onderdelen van een laptop volledig maatwerk zijn en dus niet fysiek passen op andere laptop onderdelen.
 
Geld verslindend project waar je niets mee vooruit komt.
Of je zou van 3 stuks 1 kunnen maken.
Laptop onderdelen zijn duur voor al behuizing, heb er ervaring mee.
Compaq cq 70 achter kap scherm €170,00 ze lijken wel gek, laptop koste nieuw nog geen €400 euro.
Begin er niet aan zonde van je geld.
 
@sjj,

Denk dat reageer knop bleef hangen ;)daarom even een bericht verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe scherm kopen kost 85,00%€!!!!!!!!!!!!!!!!

je had een nieuwe scherm kunnen kopen via www.computersall.nl kost daar 85,00€ :thumb::shocked:
Hoi,

ik heb hier nog een oude compac pressario CQ71 liggen, enkel het beeldscherm is defect, een grootte barst.
Nu aangezien de behuizing ook al niet nieuw meer oogt, dacht ik er aan om misschien zelf
een nieuwe laptop te bouwen.
Aangezien ik niet zo een groot budget heb, kwam ik op het idee de onderdelen van mijn
oude compac te gebruiken, dat zal ook al een stuk in prijs schelen.

dit is een lijst van benodigdheden, ik zal wel het een en ander vergeten zijn,
als jullie zo vriendelijk willen zijn deze aan te vullen?

processor ja, 2.20 GHz
CPU koeling ja (zit toch in elke laptop?)
RAM geheugen 4 GB
moederbord ja
videokaart nee (zit er nog wel in maar ik begin mijn twijfels bij de kwaliteit te hebben)
harde schijf ja, van 500 GB (geen flashdrive)
optische drive ja
behuizing nee, liefst zo dun mogelijk
accu ja, 4200 mAh (is dit niet aan de kleine kant? mijn tablet heeft 6000 mAh?)
adapter ja
adapter aansluiting ja
toetsenbord nee, liefst mooi disign (macbook) en eventueel verlicht
vingerprint reader nee, (nu heb ik op kapaza gekeken en je hebt er al voor 12.50 euro fso. maar is dit wel
aan te sluiten op het moederbord? Anders schaf ik liever meteen een nieuw moederbord
aan.)
wifi antenne ja
bleutooth antenne nee
interne microfoon ja
webcam ja
headsetpoort mss (mijn compac heeft een aparte hoofdtelefoon en aparte microfoon poort, maar ik heb
nog een headset poort uit een gsm liggen, wat gebruiken?)
touchpad ja
hdmi poort ja
5 X USB poort 3 X heb ik (2.0)
ethernet poort ja
displaypoort ja, denk ik toch
geheugenkaart lezer ja
micro SD lezer nee


De reden dat ik twijfels krijg over de videokaart is omdat ik de computer al 2 keer heb moeten opsturen voor een flashend
scherm.

De laptop behuizing wil ik zo dun mogelijk hebben, zo als die dunne HP of macbooks.
De optische drive zou ik graag ook hebben zoals bij macbook, dus met zo een zuigsysteem (anders geen optische drive)

Ik heb 2 nieuwe accu's van 4200 mAh.
Ik kan deze er natuurlijk onmogelijk allebei insteken als ik een dun disign wil. Maar ik kan hem wel als reserve gebruiken.

Ik zat ook te twijfelen over het touchpad, ik wil graag een vingerscan, toffe accesoire.
Maar zou ik er wel een touchpad insteken? of zou ik het enkel houden bij een microsoft touch mouse?


Ahja, misschien is het ook handig om te vermelden dat het de bedoeling is dat er windows 8 op draait.

alle hulp is welkom :)

tnx
 
Laatst bewerkt:
helaas hebben laptops geen standaard aansluitingen en verschillen ze vaak van vorm
en dan hebben we het niet alleen over de behuizing zelf maar ook het moederbord het scherm de accu

je zult wel HEEL erg technisch moeten zijn om je eigen laptop in elkaar te schroeven dit is niet het zelfde als bij standaard Desktop pc's
waarbij alles gestandaardiseerd is en Klik systeem en vorm factoren zijn zoals het eerder genoemd ATX Micro ATX miniITX etc

en dan hebben we het nog niet eens over het schrijven van drivers want ook die verschillen totaal per laptop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan