problemen met NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

winterwhise

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
26
hallo allemaal,

laatst had ik het vervelende probleem dat mijn Nas mijn PC niet meer herkende, gelukkig is dit opgelost!
echter heb ik nu weer een nieuw probleem... ik heb voor mijn studie een nieuwe laptop moeten aanschaffen en ik wilde graag mijn bestanden veiligstellen op mijn NAS.
nu is het probleem dat mijn laptop mijn eigen nas niet herkend maar de NAS van mijn ouders (precies het zelfde model etc) wel herkend...

ik krijg de error: kan netwerkpad niet vinden.
op de laptop staat windows 8, waar ik sowiezo al niet heel goed mee overweg kan.

is er iemand die mij kan helpen?

groetjes
 
Meer info is in ieder geval een sleutelwoord in deze ;) Zoals merk/type NAS. Zit de NAS in hetzelfde netwerk als je laptop? Kan je de NAS wel pingen? Is er een ander device die je NAS wel ziet?
 
het zijn beide WD mybooks van 1 terra. alle overige devices zien hem en kunnen er ook op "inloggen" ook de app op tablet en telefoon is geen probleem. ze zitten allemaal (ook de PC) in de zelfde werkgroep. ook kan ik op het hoofdmenu op internet en kan ik de sevices van de NAS aanpassen. meer kan ik er echter niet mee...
 
Ok, komen we wat verder. Kan de laptop het IP adres van de NAS pingen? Weet je zeker dat de laptop in dezelfde werkgroep zit?
 
Ik heb de werkgroep van de NAS en de laptop allebei veranderd naar de zelfde werkgroep.
Maar ik snap niet wat je bedoeld met pingen, ik weet niet of je dat uit kan leggen
 
Natuurlijk. De NAS heeft een IP adres (bijv. 192.168.1.200 of zo) en 1e stap is te testen of de laptop de NAS kan "zien" en dat doe je door ping commando naar de NAS te sturen vanuit een DOS box. Hoe je dat bij W8 doet zal ik linkje filmpje sturen: dit is hem
 
als ik het doe zoals in het filmpje krijg ik het volgende in de opdrachtpomp te zien,
ieWddTR.png


ik hoop dat ik je hier iets wijzer mee kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan