van pls naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frieke

Verenigingslid
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
486
Ik heb van alles geprobeerd maar kan de pls die ik op deze site haal niet opslaan of converteren naar een afspeelbare mp3. Heeft iemand een idee?

bedankt alvast

Ik heb win 8 op mijn laptop, en vlc media player naast dat ding van microsoft

grts
 
Een pls bestand is geen geluidsbestand maar een playlist. Deze bevat dus verwijzingen naar de af te spelen bestanden.
Daar valt niets aan te converteren. Ik ken ook geen programma die de in de playlist genoemde bestanden voor je download.
 
Dankjewel voor je antwoord... ik weet gelukkig dat een pls bestand een playlist is... maar op de een of andere manier moeten die gekoppelde bestanden toch binnen te halen zijn....en niet enkele binnen maar ook op te slaan...
 
Kan alleen als je de stream afvangt (bijv. in VLC player zelf) of door het af te spelen en de uitvoer terug af te lezen van je uitvoerkanaal (bijv. met Audacity).

Iets wat lijkt te werken op bovenstaande manier (even De Chip (1983) uit de SF-Eenakters als voorbeeld):
Je opent VLC player.
Je kiest Media -> Converteren/opslaan
Je kiest het tabblad Netwerk en je plakt de link naar het .pls bestand (in dit voorbeeld: deze link)
Klik op Converteren/opslaan
Kies profiel Audio - MP3
Klik op Bladeren, blader naar een beschrijfbare map en geef een bestandsnaam op.
[Er wordt dan tijdens de conversie een <bestandsnaam>.ps bestand geschreven die afspeelbaar is (in VLC Player in ieder geval).]
Klik op Start.

Of een .ps bestand nog te converteren is naar wat anders of dat het eigenlijk een ander bestandsformaat is weet ik verder niet: Ik heb dat bestands-type niet onderzocht.
Ook heb ik niet onderzocht of je meerdere downloads/conversies gelijk kunt doen en zo ja, hoe dan.

Tijs.
 
Yes gevonden.... streaming converteren en opslaan als ps bestand.... en die extensie gewoon veranderen in mp3. Dan speelt hij zonder fouten overal af:) Bedankt

Dank je wel voor het mee denken dnties en edmoor en BikerBill64..
@BikerBill64: ik heb de mening van Sir B. allang gelezen en begrepen. Maar ik ben nu eenmaal niet het liefste en braafste meisje van de klas:)
 
Even een kleine aanvulling toch.... niet alle bestanden werden foutloos overgenomen na aanpassen van de extensie... dus gewoon via Audacity openen en dan exporteren naar mp3... zelfs die mediaplayer van MS opent ze dan...

En nu is deze thread echt compleet!!!
 
@M4RCO: Dan moet firefox die .pls bestanden wel afspelen/kennen. Weet jij welk programma (of plugin) die .pls bestanden rechtstreeks kan afspelen in Firefox?

Tijs.
 
Ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde specifiek de .pls bestanden op de site van hoorspelweb.com, aangezien deze verwijzen naar mp3 bestanden.

Indien je Flashgot hebt geïnstalleerd kun je, wanneer je op een .pls bestand klikt op hoorspelweb.com, deze link via Flashgot Media laten downloaden.

Mmm, voordat ik mijn bericht postte had ik het even uitgeprobeerd op 1 bestand en toen werkte het goed. Nu werkt het blijkbaar niet meer, of niet met alle links.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan