UTP splitter werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
579
Hi,

Ik wilde op mijn kamer graag zowel mijn PC als PS3 bedraad op het internet aansluiten. Hiervoor heb ik toen een UTP splitter gekocht: http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter
Alleen heb ik hier 1 probleem mee, namelijk dat er maar 1 apparaat verbinding met het internet heeft (de rechter op de foto in de bijlage).
Eerst dacht ik dat het misschien zou werken om het stekkertje van het andere apparaat andersom op de kabel te zetten. Maar ik heb nog even verder gezocht en nu denk ik dat ik een switch nodig heb om te zorgen dat beide apparaten tegelijk met het internet verbonden kunnen zijn. Klopt dit? Of ie het mogelijk om een oplossing te vinden voor de splitter?

Bijlage komt vanmiddag, uploaden lukt niet **** op school :p
 
Als je voldoende hebt aan 10/100 kan het wel, MAAR de andere kant moet het natuurlijk weer uitgesplitst worden. De router verwacht alleen data op de "traditionele" verbinding en zal de data op de andere verbinding gewoon negeren. Als het naar een enkele poort op de router moet zul je inderdaad een switchje moeten gebruiken. 10/100 miniswitches heb je al voor onder 20 euro. Voor een paar euro meer heb je echter ook gigabit switches en die zijn een stuk toekomstvaster
 
In principe maakt het niet veel uit voor deze applicatie, maar switches kunnen 'mechanisch' vaak 10jaar(+) mee en gigabit ethernet is altijd leuk om als optie te hebben later
 
En hoe werkt het met port forwarding? Heb momenteel beide apparaten op een static IP staan, dit kan denk ik ook gewoon als ik ze in de switch stop?
 
Ik wil het niet te technisch maken, maar IP is netwerk laag 3 en een switch is netwerk laag 2.

Dat betekend in het kort dat apparaten die IP gebruiken switches niet eens kunnen zien. Voor IP zijn het twee aparte verbindingen.
 
Nog een vraagje, over die ene die ik een paar posts terug noemde. Hij is volgens de specs 5-poorts, maar waar moet de inkomende kabel dan aangesloten worden? Moet die in 1 van de 5, waardoor je eigenlijk maar 4 poorten over hebt?
 
Switch is het eenvoudigst.

Technisch gezien kan je splitter ook, maar dan moet je er wel een plaatsen aan beide uiteinden van je kabel. Dus ook aan de router kan moet je dan 2 netwerkaansluitingen verbinden.
 
Nog even een heads up.
Switch aangesloten en het werkt nu helemaal goed!
Bedankt voor het meedenken! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan