.MOD bestanden in Premiere Pro veranderen van verhouding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
432
Hallo allemaal,

Ik heb vanaf een videocamera bestanden gedownload met .MOD extensie. Deze kun je in Premiere Pro gewoon openen tegenwoordig, maar nu gebeurt bij mij het volgende vreemde: ik kies voor een sequence die passend is met het beeld, en toch valt de rechterkant van het beeld weg. De hoogte breedte verhouding veranderd niet, dus blijkbaar is er tijdens het importeren iets mis gegaan. Wie heeft de oplossing?

EDIT: Ik ben er achter gekomen dat hij de breedteverhouding aanpast, de hoogte blijft staan. In Movie Maker pakt hij het beeld wel goed. Premiere Pro ziet het als een MPEG bestand.
 
Laatst bewerkt:
mod. is een video container met als compressie mpeg-2
Als premiere de beeldverhoudingen anders laat zien zijn je voorinstellingen niet goed en heb je waarschijnlijk met het slepen naar de tijdslijn de waarschuwing dat de sequence niet overeen komen genegeerd.

je kunt ook nog het previewvenster anders instellen
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt niet helemaal, Zodra ik het bestand importeer in Premiere Pro zijn de verhoudingen van het bestand al anders. Ik heb het nu omslachtig gedaan door het bestand in Movie Maker op te slaan als Avi en dan te importeren, dan gaat het wel goed, maar het moet sneller kunnen neem ik aan..
 
met bestanden importeren in adobe gebeurt er niets met het bestand, het bestand wordt in originaliteit geimporteerd (bronbestand).
jou sequence settings matchen waarschijnlijk niet met het bronbestand

als je in effectcontrolspanel je bron iets kleiner maakt (scale) zal je wel je volledige beeld zien
 
Laatst bewerkt:
met bestanden importeren in adobe gebeurt er niets met het bestand, het bestand wordt in originaliteit geimporteerd (bronbestand).
jou sequence settings matchen waarschijnlijk niet met het bronbestand

als je in effectcontrolspanel je bron iets kleiner maakt (scale) zal je wel je volledige beeld zien

Hoi Djangoleone, Bedankt voor je antwoord. Ik snap dat je zegt dat er bij het importeren niets verandert aan het bestand, maar toch lijkt het hier te gebeuren. Scalen heeft geen zin. Ik zal je stap voor stap vertellen wat ik zie en wat ik doe:
- Ik bekijk de eigenschappen van bestand X.MOD in Mijn Documenten. Er staat: 704x576
- Ik ga in PP naar Bestand>Importeren>X.MOD. Het bestand verschijnt in het venster linksonder.
- Ik klik rechtermuis>properties en zie dat het bestand is veranderd in 540x576.
- Als ik het bestand sleep naar mijn sequence geef ik aan dat de sequence zich moet aanpassen aan het bestand. Effect blijft hetzelfde: er is een deel verdwenen. Scale helpt ook niet.

Ik denk toch dat het bestand om de een of andere reden verkeerd wordt geïmporteerd. Als ik namelijk een heel andere video, bijvoorbeeld een AVI, importeer, dan blijven de verhoudingen wel goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan