Internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattias95

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2013
Berichten
6
Hallo,

Ik ben tegen een beetje gek iets aangelopen.

Wij hebben een klant die kwamen bij ons met de klacht dat het internet traag is, wij zijn op locatie geweest,
hebben onze laptop aangesloten, opeens is het internet weer snel.

Wij dachten dat het toeval was maar toen we de lan kabel uit de laptop haalde was het internet weer traag.
de volgende dag zijn we weer op locatie geweest en het zelfde voorval trof ons.

Wie weet misschien een oplossing hiervoor?


Groetjes.
 
Hey, de klant(en) werken op clients en aan netwerk kaart ligt het niet. Als ik mijn laptop bij hun aan de lankabel hang dan word het internet bij hun sneller !
 
Mss kan je ook eens zeggen hoeveel mensen er aangesloten zijn op het netwerk?
En welke router/modem is het?
 
Een directe verklaring heb ik ook niet, maar schuif eens een (extra) switch van dezelfde snelheid als wat tot nu toe gebruikt is tussen de werkstations en 'de volgende link' in het netwerk.
Als dat verbetering oplevert dan is er blijkbaar wat vreemds met de tot nu toe gebruikte switch.

Tijs.
 
hallo, inmiddels is de internet snelheid weer normaal, af en toe minder. nog steeds geen idee waar het vandaan kwam. heb van alles geprobeerd! iedereen bedankt voor z'n reactie.
 
Jammer dat je het algemeen houdt bij "van alles geprobeerd".
Valt het schuiven van een extra (ander merk/type) switch tussen de werkstations en de 'normale' infrastructuur daar onder? De tips worden niet voor niets gegeven, ik vind het dus normaal dat topic-starters daar (minstens) een aparte uitspraak over doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Netgear gbit 8 poorts switch tussen de werkstations en router gedaan, omdat ik dacht dat het lag aan de configuratie van de Cisco SG 300 (48 poorten) switch. Echter was dit het probleem niet. De internet snelheid bleef traag, dus heb ik het weer naar de oude situatie gemaakt.

Ik ga nu nog maar een keer bellen naar de KPN of die nog even kunnen meten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan