Premiere Pro CS6 audio mixer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurpe003

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
8
Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe ik in Premiere Pro CS6 extra audio-channels kan invoeren in de audio-mixer?
Ik heb op dit moment 6 kanalen maar met kanaal 4 en 5 kan ik niks. Boven de schuifjes mis ik ook de balance knop. In de tijdlijn (waar je ook de audio kanalen ziet) staat achter audio 4 en audio 5 heel klein 5.1
Ik zou graag nog veel meer kanalen willen gebruiken maar kom er niet uit.
En nu ik toch bezig ben...is er een manier om op een audio kanaal het volume te veranderen? Ik bedoel dus binnen een nummer bv. als er gepraat wordt dat je dan het volume van de muziek zachter zet en daarna weer langzaam harder zet.

Alvast bedankt,

René
 
volume regelen kun je gewoon naar beneden trekken in het audio spoor , je kunt markers invoeren om op verschillende punten de volume harde of zachter te maken.
Ook kun je dit doen in het effectpanel.

je kunt gewoon links voor de audiosporen "ad tracks" doen, je mixer veranderd dan uiteraard mee
 
Laatst bewerkt:
Add tracks is inderdaad gelukt. Bedankt!
Volume regelen d.m.v. markers is helaas niet gelukt. Ik kan wel een deel van de video selecteren maar niet van een apart audio-spoor.
Kun je iets preciezer zijn in je uitleg?

Alvast bedankt,

René
 
als je op de lijn van het audio spoor gaat staan met de cursor kun je hem naar boven of naar beneden trekken (harder of zachter)
als je ctrl in houdt en je klikt met links zet je een marker, zet er zo wat achter elkaar en je kunt je volume harder en zachter maken .
dit kan ook in je effectspanel

tip : bekijk eens enkele tutorials op youtube premiere pro audio level
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het hebt over het geluid van de video zelf, niet? Op de tijdlijn loopt daar een geel (?) lijntje doorheen. Wat ik bedoel is het geluid van zelf toegevoegde muziek. Hoe kan ik dat van hard naar zacht en weer terug krijgen? In de audio kanalen krijg ik het niet voor elkaar om een gedeelte van de muziek te selecteren en van dat stukje dan het volume te veranderen. Ik kan wel de track van het ene naar het andere kanaal slepen of verplaatsen op de tijdlijn maar een gedeelte selecteren lukt niet.
Ik ga in ieder geval even op zoek naar die tutorials. Hopelijk zit daar iets bij.

Bedankt,

René
 
de gele lijn in je audio track ja , ga er met de cursor op staan en linksklik vasthouden en dan naar beneden of naar boven slepen.

om een cursor te zetten = linksklik+ctrl

in het effectspanel kun je je settings nauwkeuriger doen
vollume.jpg
effectpanel.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus mijn probleem...ik heb die gele lijn niet in de aparte audio sporen. Alleen in het geluid van de videobeelden zelf maar daar wil ik niets aan veranderen. Ik wil het volume van de achtergrond muziek kunnen regelen.

René
 
je moet de track wel even "uitklappen" pijltje voor de audio (links)

(in mijn voorbeeld staan ook alleen maar toegevoegde geluiden en geen geluid van video)
 
Laatst bewerkt:
Jaaaaaaaa.....nu wordt 't helemaal duidelijk! :)
Hartstikke bedankt voor de uitleg (en het geduld:D )

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan