USB gigabit adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Berichten
36
Hallo,

Ik heb sinds een tijd een kabel vanaf de meterkast naar zolder liggen (20 meter) die mijn computer verbindt. Ik heb daar ook een xbox staan die altijd via wifi internet kreeg. Sinds een tijdje merk ik dat de wifi ontvanger van de xbox langzaam het begeeft, dus zoek een alternatief om deze de verbinden met internet.

Nu heb ik op internet twee opties gevonden, namelijk een switch en een adapter. Een switch zou kunnen, maar dan krijg ik nog meer kabels en kastjes rond m'n computer en daar zit ik niet op te wachten. Nu kwam ik een USB adapter tegen tijdens het zoeken. Deze maakt van een USB 3.0 poort een gigabit verbinding.

Mijn vraag daarbij is: Kan ik deze gebruiken om mijn xbox via de pc aan het internet te koppelen. In mijn hoofd heb ik de volgende opstelling dan "kabel naar boven in PC. Adapter in USB poort van PC. Kabel van die poort naar de xbox. Netwerk op de xbox via de PC."

Hoor graag snel antwoord!

Groeten.
 
Technisch gezien kan dat, maar je hebt dan wel een aantal extra nadelen tov een switch:

De computer moet altijd aanstaan
Het stroomverbruik is dus hoger
Er zit een iets langzamere stap in je route (mogelijk iets hogere ping)

Nog nooit geprobeerd met zo'n converter, maar met twee normale ethernet poorten werkt dit verder prima met bovenstaande beperkingen
 
Computer staat sowieso aan als ik op de xbox wil spelen, ik gebruik namelijk skype om met vrienden te kunnen praten. Ik zit momenteel met een abo bij Ziggo, waarbij ik 60 mb/s download en 6 mb/s upload snelheid heb.

Mijn PC heeft geen twee ethernet poorten, dus vandaar dat ik deze oplossing zocht. Anders had ik wel een gewoon kabeltje tussen de twee gehangen. Ik kon geen info vinden over die adapters, dus vandaar de vraag. Het klinkt namelijk raar dat je van een USB poort een ethernet poort kan maken :p
 
Niet raar, maar er zit wel een protocol converter tussen die altijd een iets lagere performance zal geven dan een echte ethernet kaart
 
Ach, als het betekend dat ik een stabiele verbinding kan krijgen op de xbox, ben ik blij. Die draaide eerst op wifi, dus alles met een kabel moet een verbetering zijn ;)

Ik ga op zoek en testen of ik er uit kan komen
 
Als je de converter hebt, moet je die, samen met je gewone ethernet kaart, in bridged mode zetten. Voor de rest zou het dan moeten werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan