photoshoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Berichten
1.665
Beauty Bonny Body White Treatment helpmij.gif

foto heb ik vele malen kleiner gemaakt om hier te posten
mijn vraag is....
ik heb de achtergrond verwijderd maar ik ben it kannog niet helemaal tevreden mee
ik ben geen graphic designer, maar kan iemand mij vertellen, ziet het er redelijk uit
of weet iemand hoe ik et er beter uit kan laten zien

graag advies
 
Beste @uaejereon, ik vind hem best netjes alleen kon wat strakker aan de randen. Op zich lijkt je vraag erg op je vorige vraag en dito antwoorden? Ik zal eens een handleiding hiervoor opzoeken die ik vroeger gemaakt heb.
 
1) Wat was de kleur van de achtergrond.
De tolerantie (Tolerance) van het selecteren (bv via wand) aanpassen naargelang de achtergrond
Als het contrast groot is (extreem voorbeeld. zwart/wit) moet je geen zware tollerantie (50 of hoger ofzo).
Als het contrast kleiner is (extreem voorbeeld. wit of lichtgrijs) zal je een lage tollerantie nodig hebben.

De tollerantie is het verschil dat de kleur mag hebben. Dus als je met de WAND tool een pixel selecteerd, dan zal de tollerantie daarond pixels zoeken die
rond die kleur vallen. Als je dus een lage tollerantie hebt, zal hij dus iets kritischer zijn met het selecteren.

tip: Je kan bij selecteren door Shift te drukken

2) Let op dat ANTI-alias aanstaat.
deze zorgt dat je selectie niet rechthoekig is

VOORBEELD:
photoshoptollerantie.png


Dan kreeg ik als resultaat:
result.png

Je ziet wel blauw, maar dat was de reflectie ;)

gr,
Maxim
 
Laatst bewerkt:
ik had die fotos gemaakt in een foto tent
maar wat ik probeerde ik kreeg niet zo'n mooi geselecteerd geheel als u foto
 
Een aanvulling op de duidelijke uitleg :thumb: van @Maximvdw, als je gedeelte hebt geselecteerd (in dit voorbeeld het kopje) en niet het gehele kopje is geselecteerd kan je gaan spelen met de tolerantie maar ook SHIFT ingedrukt houden om iets aan de selectie toe te voegen of ALT ingedrukt houden om iets van de selectie af te halen.

Om het strak te maken toch de pen tool;
Met de pen tool kan je een pad maken en daarvan dan een selectie maken. Dat wordt in deze Engelse tutorial goed uitgelegd. Ga er half uurtje voor zitten, volg de handleiding stap voor stap, even doorzetten heeft mij geholpen.
Wat extra tips daarbij:
Pen tool:
met ALT ingedrukt wijzigen richting
met CTRL ingedrukt klik op punt om de "handles" aan te passen

CTRL+Z = ongedaan maken
CTRL+ALT+Z = meer stappen ongedaan maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan