Xbox maakt geen verbinding, code 8015190E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnick88

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Beste medeforum'ers

Vaak heeft Helpmij mij geholpen (doh :shocked:) met problemen en nu heb ik 1 waar ik echt niet uitkom.
Mijn xbox 360 deed eergister moeilijk over de poort 3074, dus die heb ik opengezet.
Daarna ging het van kwaad tot erger en nu maakt hij helemaal geen verbinding meer en komt af en toe de melding 8015190E als reden.
De xbox kan wel verbinding maken met netwerk en internet, maar xbox live niet. Terwijl het gewoon online is, mensen om mij heen hebben geen probleem. Dus waarschijnlijk blockt mijn internet het signaal naar live... (mijn redenatie dan)

Ik heb hierop gegoogled en dit is een foutmelding die wel vaker voorkomt maar hardnekkig is op te lossen voor zover ik kon zien. Ik heb de volgende stappen ondernomen:
- Tig keer modem en xbox opnieuw opgestart
- Poorten hersteld, daarna ziggo gebeld om de modem te resetten
- Xbox 360 gereset
- Internetkabel naar de Xbox toe gecontroleerd (in laptop gedaan werkte prima). Heb ook in ander slotje van de modem gestoken.

Verder heb ik in mijn modem gekeken of er iets vreemds aan of uit staat maar die termen gaan mijn pet vaak te boven. Ik heb een internetmodem Ubee van Ziggo, zonder losse router. Modem en router zijn 1.

Ik heb even kort gezocht op helpmij maar kon deze foutcode niet vinden.
Heeft iemand suggesties wat ik kan proberen? Of eventueel een link naar een soortgelijk probleem.
Als er meer info nodig is let me know.

Alvast erg bedankt!

Welke router heb je precies van Ubee?

link overzicht : http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Ubee/default.htm

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Ubee/DDW3610/Xbox_Live_360.htm

Je geeft niet aan welke router je precies van Ubee hebt dus heb even willekeurig de "DDW3610" gepakt.
Is dit niet jou router kan je in de andere link je router zoeken en dan even zoeken naar "Xbox Live 360".

Succes

Ik heb een modem EVW 321B of EVW 3210, staat model no en part no.
Als ik jou link volg dan geeft hij aan maak eerst een static ip aan. Kan handmatig en automatisch, het handmatige ziet er erg ingewikkeld uit dus ik heb het programma gedownload. Hij geeft dan aan could not parse your IP adres or gateway.
Ik heb schijnbaar dus een dynamisch IP in plaats van een statisch. Ik ga even kijken of ik dat kan verhelpen

Edit: schijnbaar zijn dynamische IPs standaard bij Ziggo, kan wel veranderd worden maar zou niet het probleem moeten zijn volgens ziggo
Edit 2: heb even een screenshot van mijn poorten zoals die nu openstaan. Ik zie dat extern ip op 0.0.0 staat, moet dat zo of moet daar het ip van de xbox? Die eindigt op 10.

Bedankt voor je reactie

@Snijworst die link vond ik inderdaad ook maar die is niet helpvol gebleken. Account is prima in orde en ook hun aan te raden stappen werken niet, Toch bedankt!

poort.jpg

Laatst bewerkt:
Korte update van mijn kant. Bedankt voor de reacties (y), thanks

ik heb gister de modem en xbox zo'm 12 uur van het stroom afgehaald en vanochtend maakte de xbox ineens weer verbinding. Geen idee hoe en waarom nu ineens wel weer maar hij doet het in elk geval.
Topic kan dus slotje op

@Gon
Mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik dat graag!
Je mag zelf een nieuw eigen topic aanmaken, meeliften in iemand ander's topic is niet toegestaan.

Hm ik lijk te vroeg gejuicht te hebben.
Vandaag maakt de xbox weer geen verbinding, zelfde probleem als eerst :s.

Wat ongelooflijk vreemd want er is niets veranderd tussen eergister en vandaag. Nu stond er gister een reactie van iemand op mijn screensho, ging over het external IP waar ik die kon vinden. Ik zie dat die nu weg is maar waar vond ik dat? Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan