Bewegende GIF maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thejenne18

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2012
Berichten
7
Hallo,

Ik probeer van een JPEG en PNG een bewegende gif te maken.
Ik weet niet met welk programma ik dat moet doen.
Ik weet wel hoe je dat moet converteren naar een gif maar weet niet hoe je de gif effecten geeft.

Ik heb al gelezen met adobe phototshop, wel wij hebben dat programma thuis.
Maar ik weet niet hoe je een GIF moet bewerken.

Thejenne18
 
Een bewegende of animated GIF bestaat uit meerdere plaatjes die achter elkaar worden getoond met een korte pauze ertussen zodat het een filmpje lijkt. Je kunt dus niet van zomaar een plaatje aan animated gif maken.
 
Maar hoe maken professionelen dat dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals ik al zei, die hebben dan meerdere plaatjes en plaatsen die achter elkaar. Met een fotobewerkingsprogramma zoals photoshop kun je dan die meerdere plaatjes selecteren en aangeven dat je die op wilt slaan als 1 animated gif. Je kunt dan ook nog opgeven hoeveel miliseconden pause er tussen ieder afzonderlijk te tonen plaatje moet zitten, waarmee je dan het film effect bereikt.

Als je een animated gif hebt, kun je in photoshop vast wel aangeven dat je die zodanig wilt uitpakken dat je ieder plaatje uit die ene gif afzonderlijk kunt bekijken. Photoshop heb ik daar nooit voor gebruikt dus hoe dat daarin werkt weet ik niet. Ik deed dat eerder met Irfan View.
http://www.irfanview.com/
 
Laatst bewerkt:
Er zitten geen pauzes tussen de plaatjes maar je geeft elk plaatje een tijd hoelang ze moeten blijven staan (hihi sorry of ben ik nou aan het mieren......)
 
Het effect is hetzelfde maar je hebt wel gelijk :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan