Geen audio als ik AVI importeer in Premiere pro/After Effects

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaankantertje75

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
97
Beste,

Ik heb afgelopen weekend wat dingen gefilmd met mijn foto camera.
Nu wilde ik deze graag gaan bewerken in premiere pro en after effects, maar tot mijn verbazing heb ik geen audio als ik deze video's importeer in beide programma's.

Ik heb even rond gekeken op internet maar kom als enige oplossing een betaald programma tegen. Ik heb ook geprobeerd om via media encoder CS5 de AVI om te zetten nar een MOV, maar dit mocht ook niet baten.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft en mij kan helpen dit probleem te fixen? Dat zou heel fijn zijn :thumb:

Alvast bedankt!

Bram
 
Ja, pas als ik hem open met een adobe programma is het geluid opeens weg. Fujifilm finepix.
 
daar ligt het denk ik niet aan maar welk bestandsformaat is het
 
.avi heb met encoder geprobeerd het om te zetten maar dan is het geluid ook weg. Die online converters kunnen de grote bestanden weer niet aan.
 
.avi met adobe encoder blijft het geluid ook weg. Die online converters kunnen de grote bestanden niet aan..
 
waarschijnlijk zijn je projectsettings niet goed en komt deze niet overeen met het bronmateriaal.
Het zal een MJPeG-avi bestand zijn waar adobe wat problemen mee heeft, beter is DV-avi maar is niet van toepassing op jou fototoestel.

als het goed is heb je bij je fototoestel ook software waarmee je kunt editen , probeer dat eens
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord, helaas heb ik geen software gekregen bij die camera. Het grappige is overigens dat ik het in windows met weliswaar CS3 wel kan openen. Ik ga het nu exporteren als .mov uit cs3 zodat ik het kan bewerken in cs5 (wat ik zelf makkelijker vind) Maar zou nog wel achter een oorzaak willen komen of een makkelijkere manier krijgen om dit op te lossen als iemand een idee heeft.
 
en aanvullend voor conversie is Freemake Video Converter een grote aanrader.
 
Je zou eerst uit moeten zoeken aan de hand van het bronmateriaal welke codec je nodig hebt (b.v. met G-spot)
er zijn codecs beschikbaar voor diverse besturingsprogramma's (echter via de link niet gratis).
Jou systeem zegt dat je met XP/vista werkt,al noemde je ergens terloops Mac.
 
Aha. Ok. Ik werk voornamelijk op mac. Maar vanwege het feit dat mijn mac geen avi kan afspelen ben ik verder gaan werken op mijn vista.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan