Mts converteren naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurianB

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ongetwijfeld is mijn vraag al vaker gesteld, maar ik kan zo niet even een goed antwoord vinden op onderstaande.
Ik heb tijdens mijn vakantie een flink aantal filmpjes gemaakt (141) met mijn Sony camera en deze op mijn pc gezet.
Dit blijken nu MTS bestanden te zijn. Deze wil ik graag gratis converteren naar een DVD.
De totale omvang van mijn bestanden is nu ca. 17 GB en deze moet eigenlij op een DVD van 4,7 GB passen.
Verder hoef ik dit niet te bewerken, maar wel graag in 1 bestand zonder 141 hoofdstukken o.i.d.
Welk(e) programma('s) kan ik hier het best voor gebruiken?
Ik heb bv. al Freeware en FormatFactory geprobeerd, maar toen waren de bestanen nog 9 GB en had ik 141 aparte .iso bestanden omdat er een maximum zat aan het aantal bestanden.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten
 
Daar gebruik ik Freemake Video Converter voor. Daarin kun je je filmpjes selecteren en aangeven dat het 1 bestand moet worden.
Als je dan kiest voor conversie naar DVD kun je ook aangeven dat het een DVD9 moet worden.
Hij maakt er dan een echte DVD Layout van die je kunt branden op een Dual Layer DVD.
Zo heb je de minste kwaliteit verlies.
 
Laatst bewerkt:
@ Lange Pier. Is DVD Shrink niet een bestaande DVD verkleinen? Kwaliteitsverlies is niet het belangrijkste. http://multiavchd.deanbg.com/ kan ik wel proberen. Beetje werkbaar?
@ Edmoor. Freemake Video Converter heb ik ook geprobeerd. Ik zette Freeware neer, maar bedoelde Freemake. Die liep elke keer vast en kon maximaal 50 bestandjes ineens converteren.
 
Ok. Zoveel bestandjes heb ik nooit mee gedaan. Maximaal 5 en dat ging perfect.
Ik wist niet dat er een maximum van 50 was.
Je kunt ze dan in 3x converteren naar bijvoorbeeld AVI en daarna van de drie AVI's 1 DVD maken.
Zo zou ik dat doen.
 
Kan ook een VIDEO_TS map verkleinen enne, zei ook probeer, heb het zelf niet gedaan en er staat een uitgebreide tut daar.
 
@edmoor. Ja dat was ook het lastige, zoveel bestandjes. Ik zal dat van die 3x eens gaan proberen. Wellicht dat ik die 3 dan ook nog kan samenvoegen tot 1 avi?
Wat is een goed programma om van die 1 of 3 een goede dvd te krijgen? Die het liefst misschien ook nog wat verkleint?
 
Voor het hele proces kun je gewoon Freemake gebruiken.
Dus eerst 1x50, nog een keer 1x50 en dan 1x41 per set een AVI van maken.
Daarna de 3 AVI's naar 1 DVD9, niet naar DVD5.
Eventueel kun je dan nog DVD Shrink gebruiken als de uiteindelijke DVD nog te groot is om op een Dual Layer DVD te branden, maar ik verwacht dat het direct past.
 
Top, dank je wel voor de hulp. Zal het een dezer dagen eens even proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan