Beschikbaar geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarf1

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2009
Berichten
10
Hallo,

Even een vraag: ik heb onlangs op een Acer Aspire v-3 laptop met 64 bits systeem een Windows 7 home premium 32 bit er op gezet (win 8 64 bit verwijderd).
Er zit 4 gig ram geheugen in, en er is maar 2.59 gig beschikbaar. Er staan haast geen programma's op en verder zou ik niet weten wat zoveel geheugen verbruikt.
Kan dit de oorzaak zijn omdat Win 7 64 bit beter met het geheugen omgaat op een 64 bits systeem dan Win 7 32 bit.
Ik zou toch op zijn minst 3.80 gig beschikbaar moeten hebben... Wat zou het kunnen zijn.
 
Win 7 32 bit kan max 4 gig ram hebben, in tegenstelling tot 64 bits systeem.
Dat is bij mij bekend. Maar is het normaal dat windows zoveel geheugen reserveert
voor het systeem?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt het over een laptop met 4gb aan boord, vergeet niet dat 32 bits windows slechts maximaal 3.25GB kan adresseren, waarvan er ook nog eens een gedeelte afgesnoept wordt voor je videoweergave(grafische kaart)
Dat je dan nog 2.9GB beschikbaar hebt voor overige toepassingen kan dus redelijkerwijs wel kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het over een laptop met 4gb aan boord, vergeet niet dat 32 bits windows slechts maximaal 3.25GB kan adresseren, waarvan er ook nog eens een gedeelte afgesnoept wordt voor je videoweergave(grafische kaart)
Dat je dan nog 2.9GB beschikbaar hebt voor overige toepassingen kan dus redelijkerwijs wel kloppen.
Ok bedankt voor de antwoorden !!
Ik ben toevallig op andere forums hetzelfde probleem tegengekomen bij anderen. En ik heb inderdaad een technische uitleg gelezen
waarom win 7 32 bit niet optimaal 4 gig benut. Ik weet genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan