Blue Screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
177
Ik gebruik sinds kort een pc die ik een tijd niet gebruikt heb. De processor had kromme pootjes die zodoende niet op het moederbord paste. Bij de computerwinkel hebben ze die pootjes rechtgemaakt en kunnen aansluiten. Hij doet het verder uitstekend. Dus snelheid en grafisch gezien. Maar ik krijg af en toe een blue screen. Het komt voor mijn gevoel willekeurig. De ene keer heb ik veel vensters openstaan, maar net had alleen Excel en Chrome openstaan. Als ik hele dagen de pc aan heb, films kijk etc etc, kan het zo zijn dat er niets aan de hand is.
Hopelijk is het iets simpels, want terugbrengen naar de computerwinkel brengt denk ik weer kosten met zich mee.


Foutmelding als de computer weer is opgestart:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 00000000
BCP2: 00000002
BCP3: 00000008
BCP4: 00000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\102513-33353-01.dmp
C:\Users\xxx\AppData\Local\Temp\WER-39858-0.sysdata.xml
 
Kopieer C:\Windows\Minidump\102513-33353-01.dmp naar je bureaublad, pak de kopie in in een .zip bestand en upload die, bijv. naar http://www.mijnbestand.nl en geef ons dan de download-link die je van de site terugkrijgt.

Overigens is een D1 melding doorgaans een driver-fout, zie hier.
Mogelijk is uit het .dmp bestand te halen welke driver dat dan is.

Tijs.
 
Je hebt 'pech', omdat (als het een driver is die het probleem veroorzaakt) die driver niet direct identificeerbaar is uit je dump, omdat ntkrnlpa.exe de 'veroorzaker' is, niet een direct identificeerbare driver.:
[...]
BugCheck D1, {0, 2, 8, 0}

Probably caused by : ntkrnlpa.exe ( nt+415fb )
[...]

Hierop is het volgende van toepassing:
[...]if the system kernel (ntoskrnl.exe, ntkrnlpa.exe, ntkrnlmp.exe, and ntkrnlpamp.exe) is identified, then the driver verifier may be necessary to troubleshoot further.

Met de huidige informatie kan ik het probleem dus niet achterhalen. Volg dus de laatstgegeven link, hopelijk kom je ermee verder.
Andere instructie (wat specifieker m.b.t. driververifier): hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dit is geen reclame maar als je driver probleem heb download driver whiz kost een paar tientjes maar het prog lost wel de driver problemen op.
 
@JdK: Goedbedoeld van je, maar wil je de volgende keer wat meer on-topic zijn? We weten nog niet eens óf het een driver is en zo ja, wélke driver en we weten ook niet of jouw software daar dan zeker een betere/nieuwere versie voor heeft.

Tijs.
 
Ik heb het een en ander geprobeerd (o.a. met de driververifier) maar de pc valt nog steeds af en toe uit. Als iemand nog wat heeft, hoor ik het wel. Gr
 
Driververifier lost geen problemen op, maar geeft je alleen de kans om uit te zoeken welke driver voor die BSOD's verantwoordelijk is.
In beide links (en dan vooral de 2de) wordt uitgelegd hoe en wat.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan