Linksys EA4500 als access point instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robw77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2013
Berichten
3
Beste members,

hopelijk kan iemand mij helpen. Heb 't internet al afgespeurd en zo'n beetje alle variaties geprobeerd, maar het lukt mij niet mijn EA4500 enkel als accesspoint te configureren.
Ik wil graag op de 2e verdieping een extra accesspoint aanleggen om het draadloos bereik te versterken en dat in hetzelfde netwerk. Alles dezelfde naam etc dus. Had nog een EA4500 liggen en daar zou het mee moeten lukken, maar hoe dat is mij een raadsel.

Zie onderstaand het configscherm van mijn EA4500. Hopelijk kan iemand mij zeggen wat ik bij de 1t/m7 in moet vullen.
Ik ben uitgegaan van static ip, geen bridge mode (heb begrepen dat je dan nooit 1 netwerk krijgt).

Eigen instellingen:
netwerknaam: MarRob
IP 192.168.178.1

Alvast dank voor het meedenken!

Groeten,
Rob
ea4500config.jpg
 
Hoe heb/wil je het AP verbinden met de "standaard" router? Draadloos of bedraad? Als ik het goed heb gezien heb je de IP-range van het AP anders gemaakt dan die van de standaard router (.1.1 i.p.v. .168.1), dat klopt. Het probleem is dan alleen dat je door je subnet-masker niet bij de standaard router kan komen (hij filtert alleen op de laatste cijfergroep). Probeer die eens te veranderen naar 255.255.0.0
 
Hi AndreazZz,

Dank voor je snelle reactie..
de instellingen zoals inde afbeelding zijn de standaardinstellingen, wist dat ik iets moest doen met het ipadres (onder de static ip balk). Dacht juist dat je de ipadressen hetzelfde moet maken.
Het andere ipadres (bij nr 7 op afbeelding) verander je niet?

Gr,
Rob
 
Nu je het zo zegt, denk ik dat het zo moet zijn:
1. 192.168.178.1
2. 255.255.0.0
3. 192.168.178.1
4. Waarschijnlijk je SSID, dus noem hoe je maar wil;

Ik garandeer niet dat dit werkt, maar ik "voel" dat het zo moet :D
 
Dank!
Het werkt als accesspoint nu wel, alleen heeft het netwerk nog altijd een andere naam (Cisco..en is onbeveiligd) hoewel ik alle invulvelden van de ea4500 allemaal ingevuld heb met mijn eigen netwerknaam.
Makes sense...?

Gr,
Rob
 
Die naam kan je veranderen bij "Hostnaam". Waarschijnlijk moet je de beveiliging los invoeren, kan dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan