Van 25Gb naar bvb 8Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samdeezel

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
61
Beste,

Ik heb video bestanden in 1080p = AVCHD-video formaat. Ongeveer 10 bestanden totaal 25GB
Ik zoek namelijk een manier om deze op 2 DVD's te krijgen van 4,7Gb of 1 van 8Gb
echter de kwaliteit moet behouden blijven of amper gewijzigd zijn?
Ook had ik graag dan a.d.h.v. een programma er een Menu bijgevoegd of gewoon een intro met mijn naam
en de titel van de Film?
Ik heb namelijk een camera van Panasonic en het is niet de bedoeling dat ik alles opneem in lager kwaliteit zodat ik die dan makkelijk kan branden toch?

Hopelijk kunnnen jullie mij helpen want ik ben echt radeloos! :(

Alvast bedankt!
 
AVCHD is Blu-Ray. Als je dat niet wilt moet je in een ander formaat opnemen.
Dat zal inderdaad lagere kwaliteit zijn maar dat zullen je AVCHD bestanden ook zijn als je ze zodanig gaat converteren dat ze op 4,75 of 8 GB passen. Converteren kan o.a. met Freemake:
http://www.freemake.com/nl/

Zelf een DVD maken met eigen menu en zo kan o.a. met DVD Styler:
http://www.dvdstyler.org/en/
 
Laatst bewerkt:
ja ik neem het op in dit formaat om de kwaliteit te behouden maar ik zoek een eenvoudig manier om die video's om te zetten naar lagere Gb... als dat kan? en miss 10% minder kwaliteit?
 
Als je wilt dat het op een DVD past kan het alleen maar naar max. 2xDVD kwaliteit als je dual layers gebruikt.
Het is veel eenvoudiger om het meteen in het juiste formaat op te nemen, dan hoef je die conversie niet te doen.
 
Wil je die DVD dan gebruiken om meteen af te spelen in een DVD speler? Niet doen! Ik leg hieronder uit waarom.
Als je die DVD wil gebruiken als 'harde schijf', als opslagmedium, waar je HD beeldmateriaal opzet.. Misschien, maar het kost je veel tijd, kennis en een dus hoop gedoe om de bestanden kleiner te maken, maar de kwaliteit acceptabel te houden.

Iedereen (jij vast ook) heeft tegenwoordig een platte TV. Het beeldformaat daarvan is 4x zo hoog als een DVD. Als je een DVD afspeelt met zo'n platte TV, dan wordt het beeld door die TV 4x vergroot / worden er 4x zo weinig pixels gebruikt. Het resultaat is een wat wazig, onscherp beeld. Daarvoor heb je die platte TV niet gekocht!

Omzetten (verkleinen) van videobeeld kan, maar de eerder genoemde nadelen blijf je houden. Wat je daarvoor het beste kunt doen is de 'bitrate' omlaag brengen. Jouw camera neemt op met een bitrate van iets van 30 mbit/seconde. Allerlei video omzet programma's kunnen dit verlagen naar bijv. 15 mbit/sec. Hierdoor wordt een bestand een stuk kleiner (niet de helft). Maar daarvoor heb je dus die tijd en kennis nodig.

'De manier' van beeld afspelen op een TV is een harde schijf direkt aansluiten op een TV, of via een Mediaspeler-kastje.
Harde schijven zijn de goedkoopste manier van opslag, 1 Gigabyte kost tegenwoordig iets van 4 Cent!
Als je videos wil bewaren, voor later.. Binnen een paar jaar hebben we nog grotere TV's, moet beelden, die nu FullHD zijn, weer worden vergroot. En kan ik dit bericht weer schrijven. Klik op het plaatje met de verschillende formaten hieronder, SD is het DVD formaat. Dat moet in de toekomst 20 x worden opgerekt!

comparaison-format-hd-sd-4k-d-cinema.jpg

Als je echt kleinere bestanden wil, kun je dat het beste meteen met de camera doen, zoals iemand al zei. Hier een lijstje van Panasonic hoe ze met verschillende bitrates kunnen opnemen, ik weet niet of dat ook voor jouw camera geldt..

1080/50p]; Maximum 28 Mbps (VBR)
[HA]; Average 17 Mbps (VBR)
[HG]; Average 13 Mbps (VBR)
[HX]; Average 9 Mbps (VBR)
[HE]; Average 5 Mbps (VBR)
[iFrame]; Maximum 28 Mbps (VBR)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan