Windows 8 Desktop: ethernet onbekend netwerk - geen verbinding met internet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fdielissen

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2001
Berichten
157
Ls,

Ik heb pas een desktop gebouwd (W8-PC), met windows 8 64 erop. Was 1e keer en warempel hij werkte nog ook. Een aantal keer heb ik op internet kunnen komen via de op het moederbord ingebouwde netwerkadapter van Intel (i217-V) devolo homepluggen naar mijn Draytek Vigor 2130n router en UBEE modem van Ziggo.

Nadat ik mijn PC op zijn plek had gezet naast mijn oude desktop (xp pc ook via homeplug) heb ik heb nooit meer op internet gekregen. Ik krijg het heen en weer van en heb het vermoeden dat het met IP adressen en dergelijke te maken heeft.
Homeplugs geruild heeft niet geholpen.'Volledig nieuwe windows 8 installatie. Het mocht allemaal niet baten.
Nieuwe driver voor netwerkkaart ook niet. Netwerkkaart geeft aan in systeembeheer correct te werken.
Met de 'Informer'van Devolo kan ik via mijn oude PC zien dat de Homeplug aan de W8PC gezien wordt.
Hopeloos.
--------
Even over mijn systemen:
Internet via Ziggo en UBEE modem.

Draytek Vigor 2130n router waar in 1 van de LAN poorten via een utp kabeltje naar een Devolo homeplug internet signaal op het elektra-net gepompt wordt. 3 desktops werken ermee waarvan 1 via een homeplug naar netwerkkaart van XP-PC en 1 via hompeplug naar vista PC en 1 die dus niet wil werken W8-PC. Daarnaast werken er via WIFI laptops en androids zonder problemen met internet.

Ik weet weinig van netwerk ip adressen ed.. Ik denk dat ik een vast IP adres moet instellen. Ik weet echter niet goed hoe ed.. Voor dat ik iemand inhuur kan iemand mij helpen svp om internet op mijn W8-PC draaiend te krijgen?
---------
Nog wat gegevens Win8 probleemoplossing zegt: 'ethernet heeft geen geldige IP configuratie'. Bij details wordt aangegeven DHCP ingeschakeld: ja, autom. geconfig.IP adres: 169.254.91.112, ipv4 subnetmasker 255.255.0.0, verders niets bij ipv4 standaardgateway en dnssever en winsserver.

Volgens mij zal het wel iets heel simpels zijn. Maar ik weet niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.

Graag advies.
 
Ligt idd aan je automatische ip configuratie.
Bij de eigenschappen van je adapter internet protocol versie 4 kiezen,eigenschappen en daar handmatig een ip adres uit de range van je router invullen.
 
Daar zit een beetje mijn probleem. Bij IPv4 kan ik aanklikken het volgende IP adres gebruiken: en ik moet een IPadres, subnetmasker en standaardaard gateway invullen en blijkbaar ook nog dns serveradressen. Ik weet niet goed wat de range is van mijn router. Ik zal alvast daar inloggen met 192.196.1.1.. Misschien kun je dan aangeven waar ik moet kijken.

Dit geeft de router bij LAN >> General Setup
Ethernet TCP / IP and DHCP Setup:

DHCP Server Configuration: Enable Server
Start IP Address 192.168.1.10
IP Pool Counts 50

Is dit wat je bedoeld?

Op de router heb ik oa nog deze LAN submenu's:
-MAC Address Table (<- hier kan ik blijkbaar een static route toevoegen)
-Static Route (waar ik kan invullen: Index Destination Address Gateway Interface)
- Bind IP to MAC
 
Laatst bewerkt:
Het adres dat je aan je win 8 pc geeft,moet hoger liggen dan 192.168.1.10,subnetmask voer je 255.255.255.0 in en standaard gateway het adres van je router,die 192.168.1.1 dus.
Bij dns instellingen kan je de servers van google instellen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het kan veel eenvoudiger: zet ipv6 op de netwerk kaart uit. Dan moet de computer via ipv4 verbinden. Dan moet het ook met DHCP lukken. Om te beginnen zal ik gewoon een LAN kabel gebruiken. Later kan je dan je homeplug adapters weer gebruiken.
 
Ok. Heb ik gedaan. Pc ging proberen contact te leggen. Internet blijft helaas onbereikbaar. Melding: onbekend netwerk - geen netwerktoegang.
Even gekeken wat ie deed met een nieuwe verbinding instellen: kan ik alleen kiezen uit Breedband (PPPoE).

Moet er misschien iets op de router aangepast worden?
 
Mijn atnwoord is op op roadworker zojuist. Maar Lutz ik heb TCp/ipv6 al eerder uitgezet en staat al uit. Mijn homeplug niet gebruiken is lastig. Ik heb dan zo'n 12 meter kabel nodig of de PC verplaatsen. Misschien ontkom ik daar niet aan, maar ik hoop nog even niet.
 
Kijk eens bij je router's mac settings of alleen bepaalde mac adressen verbinding mogen maken.
 
Zie plaatjes vigor3.jpgvigor2.jpgvigor1.jpg.
Misschien kun je daar wat uit opmaken. Ik weet niet geod wat je bedoeld maar bij 'Bind IP to MAC', lijken er mogelijkheden te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het advies. Ik ga zo stoppenn en kan pas morgenavond na mijn werk weer verder reageren. Ik hoop dat ik nog meer suggesties mag krijgen. ik heb in ieder geval al weer eea geleerd.
 
Laatst bewerkt:
Die settings van je Vigor lijken ok,geen mac filtering ingesteld.....
Heeft Devolo geen windows cofiguratiesoftware voor die homepluggen?Misschien dat in die settings iets aangepast moet worden.
 
Ik zou bind MAC to IP enablen. Het betekent in goed Nederlands, dat de router probeert altijd hetzelfde IP adres aan een bepaalt MAC adres te koppelen. Let op, deze IP adressen moeten uit de DHCP range komen.

toevoeging homeplug probleem:

Indien ik het goed begrijp dan heb je een homeplug adapter bij de router en drie anderen elders in het huis. Zodra de homeplug adapters gekoppelt zijn stellen ze in feite een LAN kabel voor. Je hebt al twee werkende computers aan homeplugs hangen. Controleer eens op de computers het ip adres van de lokale computers, zet ze uit, en verwissel bij de werkende computers de homeplug adapters. Start de computers weer op en controleer opnieuw het IP adres. Indien het niet verandert is, dan kan je nog met de adapter van de niet werkende computer ruilen en opnieuw testen. Werkt de adapter dan ook, Dan breng je deze homeplug adapter waar die moet zijn, en je sluit een ander computer erop aan, b.v. een laptop, maar dan wel bedraad aansluiten. Werkt deze laptop dan ook weer dan zijn de homeplugs goed geconfigureerd. Het kan ook zijn dat op de speciale locatie de homeplug adapter helemaal niet werkt.

Graag toelichting hoe de homeplug adapters werken.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond. Het is mij zojuist gelukt om met m'n nieuwe PC op internet te komen en wel op een minder verwachte wijze. Ik was al de wanhoop nabij en heb uit frustratie een 25m netwerk kabel besteld bij allekabels.nl om de homepluggen te kunnen bypassen. Wou zojuist beginnen met jullie tips en die van een collega.
Omdat ik altijd een rotsvast vertrouwen heb gehad in de homepluggen heb ik enkele verwisseld en in keer had ik internet. Raar waarom nu wel en gister niet?
Wat blijkt: ik heb een ander stopcontact gebruikt. Het verschil is dat ik steeds probeerde verbinding te maken via een contactdoos met piekspanning beveiliging. Ik dacht daar gewoon niet over na.
Dat de pc het ooit wel deed kwam omdat hij op andere plek stond en de homeplug direct in het stopcontact in de muur plugde.
Ik kan mij herinneren dat iemand vroeger al een svertelde dat een homeplug systeem niet voor buitenstaanders toegankelijk is vanwege het feit dat het signaal niet voorbij een stroomverbruikmeter kan komen. Blijkbaar was hier sprake van een zelfde soort filtering.

In ieder geval lijkt het nu te werken. Maar ik juich nog niet te vroeg want deze oplossing rijmt niet met mijn eerdere opmerking dat de hompelug aan de W8 pc wel kon zien met de informer van devolo (merk homeplug). Blijkbaar was ik in de bonen. Wanneer ik morgen gewoon weer op de PC kan en verbinding heb sluit de de thread met opgelost. Nu zien maar nu ook nog geloven.

Roadworker en Lutz, beiden keibedankt voor alle raad en advies. Ik heb er in ider geval veel van geleerd. :thumb:

Ter lering over de homeplugs: ik heb nooit software hoeven te installeren. Met informer zie je welke homepluggen op het netwerk zitten met welk ip adres vervolgens tik je de betreffende ID codes op de homeplug in en wordt de plug toegelaten. Echt een perfect systeem alleen is mijn homeplug zeer gedateerd en aan vervanging toe. Hier een plaatje van de informer Devolo1.JPG
 
Leuk dat het gelukt is!:thumb:
Die "nieuwe computer",loopt die homeplug over dezelfde stroomkring?Snelheid is meer dan het dubbele van de andere 2.:shocked:
 
Klopt, zitten allemaal op zelfde stroomnet, maar ik heb twee typen in gebruik (dlan duo en dlan ethernet HS 85) met verschillende snelheden die wel compatibel zijn met elkaar. Is allemaal ouwe meuk, maar dit is maar tijdelijk. Binnenkort leg ik een kabel naar de router en dat is toch het snelst. Moet alleen aardig wat plinten slopen ed.. Is een behoorlijke klus.

Met die homepluggen heb je overal internet zelfs in je schuurtje dus overal waar een stopcontact zit voorzover ze allemaal achter de zelfde stroommeter zitten.
Ik heb er ook een op zolder waar mijn zoon slaapt met een eigen wifi met ook een utp en usb aansluiting. Dit was de ideale oplossing wanneer je studerende kinderen hebt en geen last wil hebben van wegvallend wifisignaal. Werkt perfect/zeer betrouwbaar en stabiel. Sinds een maand zijn de kids uitgestudeerd en gaat de 1e binnenkort de deur uit. Ik stap daarom niet meer over op de nieuwe veel snellere homepluggen.
 
Ik heb DEZE nog nieuw in de verpakking.
Was een koopje ,gekocht voor internet op de (zolder)slaapkamer voor de dochter,maar tot hiertoe nog niet nodig gehad.
Mijn ISP heeft gratis een nieuwe router geplaatst mbt mijn nieuwe abbo,en daar zit een wi-fi module ingebouwd die sterker is dan mijn D-Link..:thumb:
 
Niet duur meer. Destijds waren ze per setje het dubbele. Maar goed ze kunnen altijd van pas komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan