Filmpje maken van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik wil graag een filmpje maken geschikt voor Youtube, powerpoint e.d. van een reeks (eigen) foto's maar omdat het om kunstfotografie gaat, graag in zo hoog mogelijke kwaliteit. HD dus als het ware. Ik kan de foto's zelf bewerken /aanpassen in Photoshop en beschik over Adobe Premiere Elements
Vragen:
-Wat is de maximale pixelgrootte van een foto om in AdobePE zinvol te kunnen verwerken tot zo hoog mogelijke videokwaliteit?
-Welk bestandsformaat moet ik kiezen voor opslag/uitvoer, geschikt voor wederom zo hoog mogelijke kwaliteit op Youtube?

Ik heb een jaar of 5 geleden (HD begon er net een beetje in te komen) ook zo'n filmpje gemaakt (wmv dacht ik) maar dat werd toen door Youtube bij het uploaden ook nog eens gecomprimeerd volgens mij, bleef niet veel van over....
 
1. 1920*1080 pixels. Hoger kan wel, maar dat heeft weinig zin; UHD (3840 * 2160) is pas net op de markt en er zijn nog niet veel monitors op de markt met die resolutie;
2. Je zou AVI kunnen proberen, maar dan wel met de laagst mogelijke compressie. Ik denk dat het een beetje proberen wordt en vooral bij YouTube uitkijken dat je de juiste instellingen kiest (is tegenwoordig mogelijk om kwaliteit in te stellen, dacht ik begrepen te hebben).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan