Internet doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
[smallimg]http://i.imgur.com/omzM23z.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://i.imgur.com/4HAUWym.jpg[/smallimg]

Er zijn maar 2 mogelijke kandidaten in Apparaatbeheer die je netwerkkaart kunnen voorstellen, en die meldde ik zojuist.
Alle opties heb ik al besproken, dus je weet wat je moet doen (afhankelijk van wat de apparaten in Apparaatbeheer voorstellen én of Onboard LAN al op Enabled stond of niet).

Tijs.
En hoe kan je daarvan de Drivers installeren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie mijn vorige posting: Als die 2 PCI apparaten die ik in de post dáárvoor noemde geen netwerkkaart zijn, dan is dus je netwerkaansluiting op je moederbord kapot, en zul je een insteekkaart moeten gaan gebruiken ipv. de geïntegreerde aansluiting.

De drivers van die 2 apparaten zijn afhankelijk van wat ze zijn. En daarvoor heb ik nu wel vaak genoeg mijn tutorial van pctuts.be naar voren geschoven.

Tijs.
 
Dan vindt hij hem niet in dat pcidatabase.com hier is 1 van die codes van PCI Input device: PCI\VEN_127A&DEV_1025&SUBSYS_1025127A&REV_01\4&2e98101c&0&48F0
en: PCI\VEN_1102&DEV_0002&SUBSYS_80651102&REV_0A\4&2e98101c&0&60F0
 
Eerste is Rockwell HCF 56k PCI Modem (zul je wel nooit nodig hebben, want analoog (fax-)modem).
Tweede is Creative EMU10K1 Audio Processor, oftewel een geluidskaart-component (waarschijnlijk de gameport).

Beiden gebruik je doorgaans niet op een server..

Tijs.
 
Dit zijn ze allemaal: PCI simple Communications controller

PCI\VEN_1102&DEV_0002&SUBSYS_80651102&REV_0A\4&2e98101c&0&60F0
PCI\VEN_1102&DEV_7002&SUBSYS_00201102&REV_0A\4&2e98101c&0&61F0


PCI Input Device

PCI\VEN_127A&DEV_1025&SUBSYS_1025127A&REV_01\4&2e98101c&0&48F0
PCI\VEN_1102&DEV_0002&SUBSYS_80651102&REV_0A\4&2e98101c&0&60F0
 
Idd analoog modem en gameport, zoals ik in mijn vorige posting al aangaf.

Tijs.
 
Ik had er 1 aangegeven en die tweede is dat wat?

Zijn er nog overige dingen die ik kan nachecken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Hardware id's moeten natuurlijk hetzelfde aangeven, he...
Dus mijn verhaal van 2 postings geleden blijft gewoon staan...

Betekent ook (als Onboard LAN Enabled staat/stond) dat de netwerkcomponent op je moederbord kapot is, en je dus een PCI netwerkkaart insteekkaart zult moeten gaan kopen. [Let op: Koop een PCI insteekkaart, niet een PCI-E, want daarvoor heeft je moederbord geen aansluitingen.]
Voorbeelden: deze of deze of deze

Tijs.
 
En welke is het beste? Maar hoe kan die ineens kapot zijn als hij het niet meer doet sinds ik mijn moederbord batterijtje had vervangen?
 
Ik weet niet welke daarvan de beste is, maar ik schat in dat het niet zoveel uitmaakt.

Waarom iets kapot gaat kan ik van hieruit ook niet beoordelen. Mogelijk komt de netwerkkaart component tot leven (dus ook zichtbaar in Apparaatbeheer) als je er een kabel instopt die aan de andere kant op je router (of switch) uitkomt. Levert ook dat geen extra apparaat op in Apparaatbeheer, dan houdt het wat mij betreft op.

Tijs.

Toch nog 1 tip: Zet eens in de BIOS de fabriekswaarden. Zie de handleiding, pagina 4-36.
Zodra ingesteld én opgeslagen, herstart de pc (gebeurt automatisch), ga direct weer in de BIOS en kijk of Onboard LAN nog op enabled staat. Is dat het geval, de pc verder laten opstarten naar W2008 en in Apparaatbeheer checken of de netwerkkaart dan wél genoemd wordt, ergens (hetzij als apparaat zonder driver, hetzij als apparaat met driver).

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu iets erbij: unknown device:

unknow device:
ACPI\PNPB006
*PNPB006

siblings:

ACPI\PNP0000\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0200\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0100\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0B00\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0800\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0C04\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0501\1
ACPI\PNP0501\2
ACPI\PNP0700\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0401\1
ACPI\PNPB02F\4&35f762c4&0
ACPI\PNP0C02\2e
ACPI\PNP0C02\10
ACPI\PNP0C02\0
 
Dat is het ook niet: Moet echt een PCI\VEN_XXXX&DEV_XXXX apparaat zijn.
Om je alvast een idee te geven wat te verwachten moet zijn áls die geïntegreerde netwerkkaart wél zou werken:
PCI\VEN_10B7&DEV_1700&SUBSYS_xxxxxxxxx
[SUBSYS kan variëren, maar VEN en DEV gedeelte zijn overal gelijk.]
Dat is de aanduiding van die Marvell / 3com netwerkchip waar ik het eerder over had, die op je moederbord geïntegreerd zit.

Als nu nog steeds Onboard LAN op Enabled staat, dan houdt het op en zul je een alternatieve netwerkkaart moeten gaan kopen.

Tijs.
 
Doe eens het volgende: [Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Kijk of er wat staat en wat dat dan is (dubbelklik erop etc.)

PS: Je PNPB006 verhaal over die 3com sluit niet aan bij mijn eigen informatie en ook niet bij de hardware id die ik eerder citeerde.
In mijn bron is het een MIDI (geluids-)component, dus deel van de geluidskaart.

Tijs.
 
Dan heeft het niet geholpen, en komen we weer terug op de aan te schaffen PCI netwerkkaart.

Tijs.
 
Hij is al verder dan vanochtend, en heb niet zo'n zin als ik morgen jarig wordt gelijk mijn geld uit te geven.

Is er niet een mogelijkheid dat ik driver van 3com gebruik? Want hij is van 3com

Edit:

Ik kreeg eerst niet eens zoiets als: Incoming Connections, dat krijg ik nu wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er niet eens meer op in. Lees mijn laatste postings en je weet wat ik ervan denk. En ik heb genoeg 'bewijzen' gegeven ook, dus ik ga nu geen postings en tijd meer besteden aan jouw probleem.

Ik hoor graag terug zodra het weer werkend is na aanschaf en plaatsing van een andere netwerkkaart.

Tijs.
 
Zijn gewoon geen drivers meer voor die kaart gemaakt na 2003, oftewel je kunt het schudden met die drivers.
Voor een paar euro heb je een PCI netwerkkaart.
Vraag mij ook af waarom je persee windows 2008 erop wilt, is dat ding helemaal niet voor bedoeld, W2K of server 2003 kan nog.
 
Hij deed het eerst tot dat ik het batterijtje van het moederbord had gehaald, ... Dus, er moet nog wel ergens iets mogelijk zijn...

En wat zijn de drivers van 2003 hebben jullie daar link van?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@thel3om324
Nooit gehoord van de knop "Bericht aanpassen" rechtsonder in je berichtvenster?
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan