Beeldscherm bevriest en geluid "slaat op hol" met YouTube en streamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikita384

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2013
Berichten
6
Hallo,

Hier een super irritant probleem waar hopelijk iemand mij mee kan helpen.

Ik heb een Packard Bell Easynote TJ65, en sinds 1.5 jaar kreeg ik in ene last dat tijden het afspelen van YouTube (en naderhand ook met streamen) mijn beeld bevriest en mijn geluid "op hol slaat". Het lijkt alsof hij op de laatste noot blijft hangen en dat heel hard afspeelt.
Soms kan ik een paar dagen voetbal of een serie streamen en gaat gewoon het goed, soms hangt hij zich al na een paar afleveringen. YouTube idem, soms hele dag goed, soms na eerste nr al een lock.

Meestal nekt tie zich zodanig, dat ik alleen met een harde reset eruit kom, soms schiet tie eruit en loopt de stream door.
In het begin kreeg ik nog wel eens een FlashPlayer error, maar 9 van de 10 x niet.

Ik heb mijn laptop 4x leeggehaald, geformatteerd en alleen met een lege Windows begonnen (wel de benodigde Windows updates gehaald!).
Met Internet Explorer YouTube geopend, met de 2de seconde in het 1ste nummer hangt de zooi weer.
Met Firefox kon ik langer draaien, met Chrome idem.

Firefox versie 25.0
Flashplayer Active X 11.900.152 (Plugin 11.900.117)
Type moederbord onbekend, ook niet met AIDA32 op te vragen.

Als extra software heb ik alleen Ccleaner (versie 4.07.4369 64 bit), Microsoft Security Essentials (up to date) en sinds kort Skype en Open Office.

Ik heb met dat programma AIDA32 nog wat extra printscreens gemaakt en in een textdocument gezet voor de liefhebber, of indien het nodig is;)

Mocht iemand met iets kunnen vertellen welke richting ik dit op kan zoeken ben ik al zeer erkentelijk, dit is om gek van te worden... Zucht...
Trwns ook iets met hardware acceleratie aan en uit gezet.. geen verschil...

Ik heb er een filmpje van gemaakt met mn telefoon, maar die kan ik helaas niet uploaden... Snap dat het geluidsprobleem moeilijk is te omschrijven:d

Hoor het graag en alvast dank!!!

Gr Nicky
 
Ik kon in het systeem niet zo vinden welke geluids/videokaart ik heb behalve dat het waars. iets van Direct X is met een SPDIF interface.
Ben niet zo super techneutich dus als ik aanvullende info moet aanleveren (wat ik goed kan begrijpen :D) dan hoor ik het graag, maar wel met uitleg waar ik het kan vinden please...
 
Heb je al een keer een werkgeheugentest laten draaien, liefst memtest86+ van www.memtest.org ?

Minimaal 2 passes laten doen, liefst 8 uur laten lopen.

Tevens: je hebt nog gewoon garantie en je hebt al uitgesloten dat het aan de Windows installatie ligt, dus waarom niet gewoon die garantie claimen?
 
Helaas.. Geen garantie meer, deze is net verlopen..
Ik ga deze test eens proberen, eens kijken wat daar uit komt...
 
Heb nu via http://hcidesign.com/memtest/download.html een test voor mn geheugen gedaan.
Loopt vanaf 12.45 tot nu (853% coverage ) maar geen fouten gevonden. Had ondertussen min. 5t tabbladen open gehad met Firefox, en mn Mediaplayer ook laten draaien.
Is er ook zo'n test voor je processor?

Ik heb mn prehistorische IBM desktop (ong. 2001 ) net weer aangesloten online, en hij gaf ong. hetzelfde geluid met het openen van Internet Explorer terwijl mn Mediaplayer speelde. In het veldje Prestaties gaf tie aan dat het CPU gebruik op de 100% lag.

Ik weet dat mn laptop een 2.2 Ghz processor heeft, dus dat zou toch voldoende moeten zijn om series/voetbal/YouTube te streamen?????
 
Geheugen test je met programma's die niet in Windows draaien, anders is het niet betrouwbaar. Dus neem gewoon memtest86+
 
Ik heb geprobeerd: * Memtest86+ V5.01 (27/09/2013) ** Download - Memtest86+ V5.01 source code (.tar.gz) - 209.3 KB, maar ik kan bestandsextensie tar.gz niet openen..
Vandaar ook dat ik die andere Memtest had gedaan.

Ik zal waars iets wel niet goed doen, enige suggestie? Of een alternatief programma wat hetzelfde doet?

Had trwns gister een virus binnengehaald (New Search Tab) dus nu maar voor de 5de keer geformatteerd en we beginnen overnieuw. Heb nu Opera als browser ingesteld, miss dat dat nog een verschil maakt...

In ieder geval alvast bedankt voor je reacties......
 
nee, je moet met die bestanden of een bootable usb stick maken of een bootable cdtje.....

En ja, virussen kunnen ook van die rare freezes veroorzaken.
 
Even een laatste update voor ik het topic sluit aangezien er niet veel suggesties meer komen :(

Ik draai nu een tijdje met Opera als browser, en ondanks dat het probleem dus niet weg is lijkt het wel iets langer te duren voor er een Freeze komt, en het geluid hangt ook maar een paar seconden.

Al met al lijkt het me dus geen hardware maar een software probleem, nu alleen nog uitzoeken wat.

K1pje, dank voor je reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan