Line Quality test voor een aantal uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jossi_End

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Berichten
214
Hallo Internet!

Ik heb nu al enkele maanden last van de kwaliteit van de mijn internet verbinding. Regelmatig valt de verbinding weg bij het browsen. Dit kan duren van 30 seconden tot 3 minuten. Ik heb geprobeerd om te testen of ook op andere pc's gebeurd maar dit is nogal moeilijk omdat er eigenlijk maar één desktop in mijn huis is. De rest zit op WiFi. Het ligt in ieder geval niet aan de browser. Heb dit al regelmatig getest

Voor dit geval kon ik zelfs altijd downloaden op hoge snelheden en internet browsen zonder ergens last van te hebben. Maar nu heb ik er al last van dat pagina's niet worden gelaad (of niet op de juiste manier, ik zal hiervan een screenshot proberen te maken).

Mogelijk helpt dit ook. Tijdens gamen heb ik normaal een ping van 10-20 ms. Maar daar heb ik regelmatig ping spikes van 3000 die vervolgens dus ook maar 4-5 seconden duren.

Ik heb zelf het idee dat het ligt aan het verliezen van pakketjes (packet loss). Hiervoor wil ik dus eigenlijk een test doen die de gehele dag of een aantal uur duurt. Want zodra ik de test eenmalig doe heb ik nergens last van.

Zouden jullie mij een software programma of website kunnen aanraden die een line quality test kan doen van een aantal uur.

Of zijn er andere tests die ik kan doen om uit te zoeken waar het precies aan ligt? Een programma die constant je internet verbinding monitoort en kan laten zien waar het aan ligt.

Info:
PC op draad
Provider Ziggo
Windows 8


In ieder geval alvast bedankt! Ik weet dat de info een beetje schaars is maar ik vind het moeilijk om te omschrijven wat nou precies het probleem is en welke informatie jullie nodig hebben. Dus mogelijk dat jullie gerichte vragen hebben!

Ping test in CMDPing Test.png
 
Laatst bewerkt:
De enige plek waar je moet zijn voor een lijntest is... Je provider! Dus Ziggo.

Tijs.
 
Jaa. Ik denk dat ik maar bij hun het ga aankaarten. Heb ze toevallig vanavond nog gesproken. Hij heeft wat dingen bekeken maar kon niet echt het probleem zien.

Ik heb een ping test tegelijkertijd gedaan op mijn eigen PC en op een laptop aan draad. Beide apparaten hebben op hetzelfde moment last van een time out. Ook pagina's laden op telefoon via WiFi is op dat moment down.

Dus het moet dan wel aan de router liggen. Of aan de bedrading daarvoor.
 
Ik heb zojuist weer met de Ziggo Service Plus lijn gezeten. Hij heeft half uurtje met mij het programma VisualRoute aangehad. En hier bleek idd dat het probleem zat in de bekabeling van mijn modem naar Ziggo.
Overigens een erg mooi programma om te zien hoe je ping en packet loss over een bepaalde tijd. Hij kon zo vertellen of het lag aan de verbinding tussen mijn pc en de modem of tussen de modem en Ziggo.
 
Ander programma dat (misschien) iets vergelijkbaars doet is PingPlotter. Vergelijk die 2 programma's eens met elkaar en geef jouw mening daar over.

Tijs.
 
Ander programma dat (misschien) iets vergelijkbaars doet is PingPlotter. Vergelijk die 2 programma's eens met elkaar en geef jouw mening daar over.

Tijs.

Is inderdaad vergelijkbaar programma. Interface is bij PingPlotter is iets simpeler gemaakt. Denk dat VisualRoute meer functies heeft. Echter ging het mij alleen op ping (spikes) en packet loss. Dit zit in beide programma's.

Heb nu programma tijdje aanstaan en gek genoeg gebeuren de 100% packets loss elk half uur. Tussen XX.00 en XX.05. En tussen XX.30 en XX.35. Ziggo is het nu aan het uitzoeken. Maar jullie mogelijk verklaring voor dit patroon?
 
Laatst bewerkt:
Verandert de route naar de bestemming ook elk half uur? Oftewel worden er dan (tijdelijk of permanent) andere routers ('hops') gebruikt/getoond naar jouw bestemming?
Het tonen van wijziging van de route/hops kun je specifiek aanzetten, dacht ik, maar misschien hoef je dat niet eens specifiek aan te zetten. [Het is al enkele jaren geleden dat ik PingPlotter gebruikt heb.]

Overigens kun JIJ aan die router/hops zowiezo niets aan veranderen, dat is echt het werk van je provider (en de backboneproviders waar die weer contact mee heeft etc.)

Tijs.
 
snappedJPEG-0.jpg

Volgens mij worden er hier geen andere alternatieve routes gebruikt ("Alternate routes: none found). Ik zag toen ik het programma voor een langere tijd heb aangehad wel dat er alternatieve hops werden gebruikt. Maar waardoor dat ontstaan is weet ik dus niet.
 
Juist die wijzigingen in de route zijn interessant: Of die op regelmatige tijdstippen gebeuren (elk half uur bijv.) én of die samenvallen met het wegvallen van ping.
Maar goed, ik neem aan dat Ziggo er een onderzoek naar doet, dus dat zij weten vanaf welk ip-adres jij vandaan komt en met welke server je wilt verbindinden/pingen?

[Zoals al eerder gemeld is de backbone infrastructuur niet jouw pakje aan maar die van de provider.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan