Laptop Crash met blauw scherm na windows updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dunan19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Berichten
3
Hallo,

16 november 2013 jl. heb ik mijn laptop (Dell Inspiron N5110) geupdate met die windows updates die windows aangeeft. Nu heb ik dat ooit een keer eerder gedaan in mei 2013 en kreeg toen hetzelfde probleem. Ik dacht dat het nu wel opgelost zou zijn, vandaar dat ik geupdate heb.

Het probleem is dat mijn laptop ineens crasht wanneer ik bezig ben. Hij blijft hangen en daarna krijg ik een blauw scherm, wordt hierna zwart en start opnieuw op. Wat er precies komt te staan weet ik niet, aangezien ik een beetje in paniek schiet en niet weet wat ik moet doen.

Ik heb systeem herstel geprobeerd op aanraden van mijn broer. Dit ging in mei goed, maar nu maakt hij geen systeemherstel. Ik heb bij configuratiescherm naar windows updates gezocht. Deze updates van 16-17 november stonden er nog steeds op. Ik heb geprobeerd deze updates te verwijderen maar helaas krijg ik nog steeds een blauw scherm.

Kan iemand mij helpen om van die blauwe schermen af te komen. Ik heb in ieder geval geleerd om niet meer te updaten. Ik heb totaal geen verstand van pc/laptops dus mocht iemand mij kunnen helpen, computertaal begrijp ik totaal niet.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet niet precies welke versie van Windows je hebt op je laptop, maar als je gelijk bij het opstarten op F8 blijft drukken dan kom je bij de opstart mogelijkheden van Windows.
Hier zit een optie onder dat Windows niet automatisch moet opstarten bij een crash. Als je deze optie selecteert en je laptop crashed weer dan krijg je het blauwe scherm te zien en
wordt er ook aangegeven wat er fout gaat. Met deze fout is het makkelijker om te achterhalen wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen is.
 
Een tipje van mij, zet automatisch opnieuw opstarten uit. Dit doe je door hier naartoe te gaan:
Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > Bij het tabblad Geavanceerd klik je op Instellingen bij Opstart- en herstelinstellingen. Vink "De computer automatisch opnieuw opstarten" uit onder het kopje Systeemfouten.

Als deze optie namelijk uit staat, kan je rustig het blauwe scherm lezen.

Succes!
Groeten, xp2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan