Nieuw netwerk, met afwijkende range

Status
Niet open voor verdere reacties.

ryantje

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Berichten
22
Ik moet een nieuwe wifirouter kopen.
Nu zou ik graag advies hebben, van kenners.

Ik krijg glasvezel en heb nu adsl.
Wat ik graag wil.
Een wifirouter die het ene jaar gevoed wordt door adsl en het jaar erop doo glasvezel.
Nu heb ik een TP-link op het oog,met dd-wrt erin.
Ik wil graag dat ik na deze router de "baas" ben over mijn eigen ipadrssen, onafhankelijk wat er in de router binnenkomt via de wan. [ de ene keer 192.168.0 en de ander keer misschien 192.168.2 enz ]

Kan dit?

En is het dan mogelijk om, om een range in te voeren van 192.168.0.1 tot ergens in de 192.168.1.200 oid.
waarom?
Ik heb van alles aan mijn netwerk hangen..
Arduino's RPi pc telefoons, domotica, ip camera's enz enz enz
En ik wordt gek van het telkens aanpassen van allerei ip's als ik een keer switch van provider....
Nu heb ik een 0 range, en een IP camera die in de 1 range zit, en die daardoor niet vinden is, aangezien ik alles in 0 heb..

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
 
Had ik aan gedacht.

Maar kan ik daar mijn range van 192.168.0.xx tot 192.168.1.xx instellen, als mijn lan ip?


En ik hoop eigenlijk dat je "gewoon" iets in de wanpoort van een WifiRouter kunt pluggen.
En je dan ongeacht wat er voor de Wifirouter zit internet hebt..
 
Ik heb geen dual wan router, maar er moeten 2 verschillende ip adressen binnenkomen van de verschillende modems.
Het zou dus kunnen dat je intranetwerk gewoon dezelfde ip adressen blijft gebruiken, ongeacht welke modem.
Ip adressen worden dus door de router veranderd.
 
Ik heb geen dual wan router, maar er moeten 2 verschillende ip adressen binnenkomen van de verschillende modems.
Het zou dus kunnen dat je intranetwerk gewoon dezelfde ip adressen blijft gebruiken, ongeacht welke modem.
Ip adressen worden dus door de router veranderd.

Zoiets zoek ik dus ja...

En die dual wan is dan overbodig, want zou dan alleen een stekkertje omsteken zijn...

Jaar 1 goedkoop adsl, die stekker erin.
Jaar 2 goedkoop glasvezel, die stekker erin.

Wifi router is voorbereid ip6 oid..
Alles gigabit
En ik kan er weer een aantal jaren tegen...
 
Je interne adressen bepaal je zelf, dus als jij niet wilt dat die veranderen dan gebeurt dat ook niet.

Wat de IP adressen van je apparatuur betreft. Hier is het wellicht het beste om het probleem bij de bron aan te pakken en alle apparatuur van een juist IP adres te voorzien. Hiervoor zijn twee oplossingen. Ofwel adressen gebruiken in de 192.168.0.x range met subnetmasker 255.255.255.0 of je huidige adressen blijven gebruiken en overal het subnetmasker veranderen naar 255.255.0.0 .
 
@ Rogers..

Ik ben bang dat ik niet snap...

is de 192.168.0.xx afhankelijk van de 255.255.xx

Ik ben een bouwer, en geen digitale kenner..
Heb je misschien iets meer toelichting...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan