Envelop in LibreOffice 4.1.2.3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Ik maak een enveloppe zoals beschreven in de "Help" van Writer. Ik bepaal wel zelf het enveloppenformaat. Ik heb echter het volgende probleem: als ik de enveloppe heb "Ingevoegd" en wil afdrukken dan is de grootte op het scherm niet de grootte die door mij werd ingevoerd. De breedte is juist maar de hoogte is niet de door mij ingevoerde hoogte (11 cm) maar wel ongeveer 16 cm. Ook stel ik vast dat er een "Koptekst(envelop)"-lijn staat op 5 cm van de bovenrand van het blad (te zien in het afdrukvoorbeeld). Als ik dan die enveloppe wil afdrukken staan zowel adres van de afzender en het adres van de geadresseerde veel te ver naar beneden of slechts gedeeltelijk op die enveloppe. Kan iemand mij zeggen hoe het komt dat de door mij gedefinieerde breedte niet aangehouden wordt? Of moet ik die "Koptekst(envelop)"-lijn verwijderen? De vraag alleen is: hoe doe ik dat?
 
Welke handleiding heb je gevolgd? Ik krijg namelijk zelf wel de juiste grootte als ik een custom envelop aanmaak. Heb je niet de instelling gebruikt voor bedrukken van een open envelop waarbij je de afzender op de lip print?

(F11 -> page styles)
 
Ik volgde de werkwijze zoals beschreven in de "Help" van Writer, nl "Help voor LibreOffice"- index - zoekterm "enveloppen " - invoegen !!
 
Ik heb het nogmaals zelf geprobeerd, maar ik krijg geen koptekst of een andere markering.

Gaat het wel goed met F11 -> page styles -> envelope ?
 
Met F11 lukt het mij !! (Ik wist niet dat dit ook op die manier kan!) Alleen kan ik dan blijkbaar geen gebruik maken van "gegevensbron", "gegevensbronveld", . . . . Heb het ook nog eens op de klassieke manier geprobeerd, en dit met alle mogelijke formaten, maart steeds krijg ik de "koptekst" met de voor de koptekst nodige papierruimte van ong. 5 cm te zien!! In elk geval: bedankt voor de tip.
 
in principe kan dat nog steeds, de "insert" methode is eigenlijk alleen een macro. Probeer daar eventueel nog eens te spelen met de opties, maar mogelijk gaat de macro niet helemaal goed in jouw geval.

Ik kan het in ieder geval niet reproduceren op mijn versie. Je kunt ook een bugrapportje met eventueel een screenshot achterlaten op het forum van libre office.
 
Heb gezocht naar een forum van LibreOffice maar alleen een Engelstalig gevonden. In het Engels communiceren is voor mij wel een probleem. Mag ik veronderstellen dat een bugrapport iets is zoals het melden van een probleem op een forum? Bestaat er soms een Nederlandstalig forum?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan