Samsung GT S 5260 telefoonboek wordt niet overgenomen door Bluetooth in de auto

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddaavviidd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2013
Berichten
4
Hallo

Het bluetooth systeem van de wagen neemt de telefoonboek niet over van mijn Samsung GT S 5260.
Bellen en opgebeld worden werkt perfect.
De nummers staan ook opgeslagen op de telefoon, niet enkel op de sim-kaart.
Moet er een instelling worden gewijzigd op de gsm zodat deze toch de gegevens van de telefoonboek doorstuurd ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij de Helpmij!

Wat 'zegt' de handleiding (eventueel online) van je autosysteem over déze telefoon? Alhoewel er heel erg veel telefoons door heel veel autosystemen worden ondersteund, is er geen 100% score / dekking. Kijk eerst eens op de site van je audionavigatie (?) systeem of deze specifieke telefoon wel wordt ondersteund.
 
de handleiding zegt dat dit toestel zijn telefoonboek zou moeten doorgeven ...
 
Ik heb het zelf ook een keer met een Samsung gehad (ik meen de 8000) Het was een soort van loterij : de ene keer wilde die een (gewijzigd) telefoonboek wel overzetten naar de auto, een andere keer weer niet. Ik heb het navigatiesysteem 3 jaar in gebruik gehad en die keren dat het gebeurde, hielp uiteindelijk alleen maar het verwijderen van de telefoon uit de 'lijst' van beschikbare / geïnitialiseerde telefoons en het daarna (nadat het contact van de auto uit was geweest en daarmee dus ook het systeem) het weer opnieuw laten zoeken / detecteren en vervolgens initialiseren van de telefoon.
Wie weet...............
 
Het feit dat je wel kunt bellen en gebeld worden, betekent dat er een handshake heeft plaatsgevonden tussen autosysteem en de telefoon en dat het probleem louter en alleen maar in het telefoonboek zit. Ik denk dat het tijd wordt voor een mailtje naar de helpdesk van Samsung.

Misschien nog 1 mogelijke oorzaak en dan ben ik er wel doorheen qua opties :

kan het zijn dat jij op je Samsung eigen 'datavelden' hebt aangemaakt? Het zou zomaar kunnen dat je autosysteem geen 'raad' weet met eigen gemaakte datavelden bij de contactpersonen en derhalve 'weigert' het telefoonboek over te nemen.
 
Laatst bewerkt:
de helpdesk van Samsung weet er ook niet veel weg mee ...
eigen datavelden heb ik niet aangemaakt ...
toch bedankt voor uw tijd ...
 
Doe eens een simpel testje : backup je complete telefoon m.b.v. de Samsung software naar je pc / laptop. Herstel vervolgens de telefoon eens naar de fabriekswaarden (zoals toen 'ie nieuw was) en maak eens een paar contactjes aan en probeer het dan nog eens. Lukt dat? Dan is je huidige telefoonboekbestand corrupt (geraakt). Het blijven computers, ook telefoons!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan