Remote Desktop Dual Screen Setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

PDA22

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
87
ik zal maar even de hele situatie uitleggen, ik heb thuis een klein netwerkje gebouwd met 2 pcs een laptop en een tablet. ik heb remote desktop ingesteld zodat ik vanuit ieder apparaat de besturing kan overnemen. dit werkt allemaal feilloos. nu heb ik jongstleden een tweede monitor aangesloten op de kantoor pc. het is de bedoeling dat ik die twee monitors kan bedienen op mijn mediacenter pc in de woonkamer. maar ik krijg het niet voor elkaar om de default rdp file dusdanig aan te passen zodat ik op mijn hdtv in de woonkamer die 2 schermen kan bedienen.

Mediacenter PC: Windows 7 Ultimate
PC-Kantoor met twee schermen: Windows 8 Pro

trouwens de 2 schermen hebben beide dezelfde resolutie van 1650 x 1080 en dit overschrijft het maximum niet zoals beschreven op microsoft technet

ik heb de volgende zaken al geprobeerd:

mstsc /span op de rdp host, geen resultaat
mstsc /multimon op de rdp host, geen resultaat

ik krijg dus maar 1 scherm te zien via rdp

iemand enig idee, alvast heel erg bedankt
 
Dameware support wel de 2 schermen. Kijken of dat dit een optie voor jou is ? Kan eventueel kosten met zich meebrengen.
 
Oke bedankt ga het zeker uit proberen. Maar had het toch ook graag voor elkaar gekregen met Remote Desktop omdat ik dit nu éénmaal al werkend heb op alle apparaten.
 
Ik heb het programma Remote Desktop Manager Enterprise geinstalleerd, omdat ik niet de beschikking heb over Dameware. Nu zie ik in dit programma wel de optie staan om allebei de schermen te gebruiken maar als ik dit aanvink heeft het nog steeds niet het gewenste effect (zie bijgevoegde afbeelding). Ik begin te twijfelen of het wel mogelijk is wat ik in gedachte heb. Het lijkt wel te lukken om vanaf de twee schermen een remote verbinding te maken naar de PC in de woonkamer, maar dus niet andersom waarbij ik alle twee de schermen kan gebruiken in de remote sessie. Ik zou graag zien dat het een soort van splitscreen zou worden op de HDTV in de woonkamer. Bij voorbaat dank voor suggesties.

RDP Manager Display Optie.jpg
 
Iemand nog enige suggesties anders zal ik de status van de vraag maar veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan