Windows geeft aan dat er onvoldoende geheugen is, terwijl ik 16 gb ram heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisje2

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
41
Beste allemaal,

Mijn computer geeft de foutmelding 'uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar' als ik civilization V probeer te spelen, dit gebeurt kort nadat het spel gestart is en als ik deze melding negeer dan wordt het scherm zwart maar hoor ik nog steeds bijvoorbeeld de achtergrond muziek van civilization.

Mijn specificaties: Windows 7 professional, i7-3930k, 16 gb ram.

Ik heb taakbeheer in de gaten gehouden toen het gebeurde, en ik gebruikte maximaal 25% van het fysiek geheugen toen het gebeurde.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast heel veel bedankt!!!

Chris
 
Heb je Windows 7 in de 32 of 64 bit uitvoering? In de 32 bit uitvoering wordt maximaal 4 GB geheugen ondersteund.
 
aan edmoor: Ik heb een 64 bit uitvoering
aan Alfrad: hij geeft de melding dat mijn computer onvoldoende geheugen beschikbaar heeft. Ik heb al het virtuele geheugen handmatig verhoogd maar dat maakte geen verschil.
Bedank voor de reacties!!!
 
Zet het wisselbestand op 0, save dat en reboot, maak nu weer een nieuw wisselbestand aan, die zal nu zijn gefragmenteerd en dat los je daarmee op.
Wel vreemd want W7 regelt dat ipp zelf.

Overigens is virtueel geheugen idd virtueel, niet echt dus en daar valt ook het interne geheugen onder.
 
Altijd even MemTest draaien om te kijken of het geheugen goed is.

Misschien wordt er grafisch geheugen bedoeld. In de Bios of Setup kan dit worden toegewezen afhankelijk van welke configuratie je hebt. Grafisch geheugen van insteekkaarten gaat trouwens voor computergeheugen als het gaat om de maximale hoeveelheid. Bij een kaart van 2 Gigabyte gaat er dus 2 gigabyte af!

Controleer de systeemvereisten voor het spel en of het niet voor een andere Windows versie is.

Ga naar de site van de makers en zoek een update van het spel. Tenslotte: Google naar de naam van het spel en "geheugen" om te zien of het een bekend probleem is.

Misschien vindt je in de logboeken van Windows iets interessants op de tijd van het stoppen. Van Win 7 weet ik niet hoe die te raadplegen zijn maar ga er anders even ernaar toe via Help.
 
Lange Pier: ik heb je suggestie gedaan, werkt jammer nog steeds niet.
Alfred: Ik heb MemTest gedaan, geen enkele fout. Het spel hoort te werken op deze versie (op mijn andere computer werkt het wel).

Ik kreeg de laatste twee keer een andere foutmelding opeens en de vorige niet meer: 'De instructie op 0xe497a834 verwijst naar geheugen op 0x00000010. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read. Klik op OK als u het programma wilt beeindigen.'

Als ik vervolgens niet op OK klik dan wordt het scherm zwart. Weet iemand wat dit is en hoe ik het oplos?
 
Ik gok er op dat het geheugen van de grafische kaart dan niet goed is. Ik weet niet of een programma dit kan testen en welk programma dat dan moet zijn. Zelf heb ik een keer een kaart gehad die bekend stond om geheugenproblemen.
 
Oke, ik heb een ares 2 grafische kaart. Als ik in steam naar systeem eigenschappen ga geeft hij aan dat ik video memory heb van -1 GB..... Misschien is dat het probleem?
 
Dan zou je de weg moeten gaan van andere drivers installeren, na de vorige driver weg gehaald te hebben, en de grafische kaart kan je uiteindelijk vervangen of verwisselen voor bewijs dat deze het probleem is.

Drivers of stuurprogramma's zijn er meestal van het merk grafische kaart en van de chipset die er op zit. Beide kunnen werken. Tussen de opmerkingen van de verschillende versies kan je lezen welke gebreken nieuwere drivers zouden oplossen.
 
Controleer of de schijf waarop het wisselbestand staat niet bijna vol is!
Zo ja, maak dan voldoende ruimte vrij op die schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan