Hoe kan ik een Genre tag toepassen op album?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullenpees

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Berichten
38
Ik heb sinds kort een bluesound node. Deze werkt alleen met tags en ziet geen mappenstructuur (helaas). Om een beetje orde te scheppen zou ik een genre tag willen koppelen aan een album. Ik weet dat dit aan een nummer kan, maar dat geeft in de software van Bluesound geen goed beeld.


Grtjs BP
 
Was handiger geweest als je (meteen) had aangegeven welk soort audio-bestanden je door de Bluesound node laat afspelen. :rolleyes:
Zijn het MP3, AAC, WMA, OGG, WMA-L, FLAC, ALAC, WAV of AIFF bestanden?

Je kunt een standaard Genre (maar óók eentje die je verzint/ingeeft) toekennen aan de nummers van een album m.b.v. mp3tag, als jouw bestandsformaat eentje is van de volgende vetgedrukte:

Advanced Audio Coding (aac)
Free Lossless Audio Codec (flac)
Monkey's Audio (ape)
Mpeg Layer 3 (mp3)
MPEG-4 (mp4 / m4a / m4b / iTunes compatible)
Musepack (mpc)
Ogg Vorbis (ogg)
IETF Opus (opus)
OptimFROG (ofr)
OptimFROG DualStream (ofs)
Speex (spx)
Tom's Audio Kompressor (tak)
True Audio (tta)
Windows Media Audio (wma)
WavPack (wv)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ah... Inderdaad. Ik gebruik enkel flac en mp3.
Ik weet dat je zelf een bedachte genre aan een nummer kan toewijzen, maar wat ik echt zoek is hoe je een album kan taggen. Bij bluesound kan je op genre zoeken en dan is het handig om dit per album naarvoren te halen i.p.v. Per nummer.

BP
 
Dan sorteer je op Album, markeer de bijbehorende titels en pas alleen het Genre aan.
Overigens kun je in MP3Tag ook scripten, dus mogelijk kun je daarmee sneller werken. Ik gebruik dat zelf niet, maar zou mogelijk helpen.

Mogelijk zijn er andere manieren dan via MP3tag, maar dat moet je dan van iemand anders vernemen hier op het forum.

Tijs.
 
Hoi,

Ik kan een de nummers van een cd wel een genre meegeven. Dat is probleem niet. Wanneer ik op dit genre selecteer dan komen deze nummer ook naar boven. Echter, wanneer ik deze selectie op albumniveau bekijk zie ik geen enkele album.
Het lijkt net of een dergelijke selectie niet mogelijk is.
Of.... het is een softwareprobleem van Bluesound.


BP
 
Dat klinkt inderdaad naar een probleem in de Bluesound. Kijk ook na of dit in beide bestandsformaten het geval is.

Tijs.
 
Na verder zoeken klopt het. De software van bluesound lijkt nog niet genoeg doorontwikkeld (nog een jong produkt).
Zal de vraag eens daar stellen.

In ieder geval dank voor de moeite.

Grtjs BP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan