Ableton live met elektrische gitaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Berichten
489
Beste allemaal,

Ik heb een Ableton akai APC40 en een losse equalizer/piano. Ik gebruik deze beide in combinatie met ableton live 8. Dit werkt allemaal zoals het hoort en ben al wat aan het expirimenteren.

Nu komt mijn vraag,
Een vriend van mij heeft een elektrische gitaar, en ook een versterker. Ik heb ooit eens gehoord dat je deze aan kan sluiten aan je computer en deze dan kan configureren in ableton live zodat je realtime mee kan spelen.

Weet iemand hoe dit zou moeten?

Heel erg bedankt!
Mvg,
Drioras
 
Bedankt voor je reactie!

ehm ik weet zelf niet of de gitaar rechtstreeks naar de pc kan of dat de versterker er tussen moet zitten. Aangezien zijn versterker wel een ''recording out'' uitgang heeft, zou dit een ''mic'' moeten zijn. Het liefst natuurlijk gelijk van gitaar > Pc. scheelt weer ruimte en sjouwwerk:p
Wat bedoel je met AMP? Ampére? En bedoel je dit van de gitaar? Zo ja, hoe kan ik dit zien?

Verder heb ik een eigen versterker via een optische kabel ingang aangesloten op mijn pc. deze staat overigens in surround. (Front left, Front right, Rear left, Rear right, Subwoofer. 4.1)
Ik heb het volgende moederbord: ASRock 870iCafe R2.0
Ik gebruik de standaard geluidskaart van dit mobo, maar kan nergens vinden welke dit zou moeten zijn.

Ik dacht dat ik de gitaar ook rechtstreeks aan de APC40 kon koppelen, maar dit moet ik dus doen via de mic ingang van me pc? aangezien de versterker van de elektrische gitaar wel een recording out ingang heeft.
Geloof zelfs dat de versterker er inderdaad tussen moet zitten, omdat deze de geluidsgolven omzet. Of zou ik de elektrische gitaar (Door middel van een verloopstekkertje) ook rechtstreeks aan me pc kunnen hangen?

Mvg,
Drioras

Ps: bedankt voor het filmpje, is inderdaad heel handig als ik de gitaar wil configureren in ableton live. :thumb:
 
Een elektrisch gitaar heeft een z.g. HiZ input nodig. Deze zit niet op je geluidskaart van de computer.
Je zou wel die "rec out" op de amp (versterker) kunnen nemen en deze op een line ingang van je geluidskaart aansluiten.
Vervolgens kun je in Ableton de juiste (line in dus) ingang kiezen en deze opnemen.
Om de gitaar "clean" (zonder de ingestelde effecten van de versterker) op te nemen zou je kunnen denken aan DI opnemen.
 
Heel erg bedankt,

Ik denk dat ik het ga proberen via de ''line in'' ingang van me pc.

Deze vraag is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan