laptop stopt met geluid afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdejong

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
5
Hallo,

Sinds een week of 2 stopt mijn laptop soms met het afspelen van geluid.
Dit gebeurt bij het kijken van films, youtube, uitzending gemist, etc. Soms werkt het geluid gewoon en blijft het werken, andere keren stopt na een paar minuten het geluid. Als het geluid stopt werkt geluid niet bij streamen, maar ook niet via windows media player, vlc, itunes, en zelfs systeem geluiden van windows. Er komt dus helemaal geen geluid meer. Wanneer ik een koptelefoon aansluit werkt het geluid daarmee wel gewoon.
Wanneer ik de laptop opnieuw opstart doet het geluid het weer (even).

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen!

Groet,
Joost
 
Al een driver-update gedaan van de geluidskaart? Die vindt je waarsch. op de pagina van het merk/model laptop.
 
Hallo

Jammer genoeg .... geen nuttige info (merk/typenr/ouderdom)

Dit :

"Er komt dus helemaal geen geluid meer. Wanneer ik een koptelefoon aansluit werkt het geluid daarmee wel gewoon."

Doet echter vermoeden dat dit een al iets oudere laptop is.

Er van uitgaande dat de software korrekt is geinstalleerd , en er sprake is van defekte hardware ....

Meest voorkomende oorzaak is dan intern stof in de headphone jacket. (omschakelkontakt)

Een paar keer een koptelef. in/uitpluggen , kan voldoende zijn om kontaktjes zuiver/stofvrij te krijgen.

Mocht dit niet helpen ...

Uitblazen d.m.v. luchtdruk en een druppel kontaktspray kan helpen , of een nieuwe (laten) monteren.

Soms is deze zelfs op een apart eenvoudig te vervangen printje gemonteerd.

Zie als voorbeeld :

http://www.benl.ebay.be/itm/70386-a...formatique_Reseaux_Autres&hash=item53fbfcb12f

Een gedeeltelijk van het miotherboard losgescheurde connector is ook mogelijk , maar is momenteel koffiedik kijken.

Peter
 
Hallo,

Dank voor de reacties. Ik heb de driver geupdate, dat heeft niet geholpen.
Het gaat om een msi CX640. Gekocht oktober 2011

Dat met de koptelefoon jack lijkt het inderdaad mee te maken te hebben. Wanneer het geluid stopt, ik de koptelefoon er in doe en er weer uit haal dan werkt het geluid weer even.
Uitblazen met lucht en kontaktspray ga ik nog proberen. Laat weten of dat helpt.

Groet,
Joost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan