Nas + vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn cremers

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Berichten
31
Hallo,

Ik heb een vraag over het opzetten van een VPN netwerk.
Ik wil namelijk een externe harde schijf op het thuisnetwerk aansluiten hierdoor hebben alle computers in huis toegang tot de bestanden.
Nu wil ik er ook voor zorgen dat je ongeacht waar je bent je toegang hebt tot deze harde schijf. Dus aan de hand van een VPN inloggen op het thuisnetwerk en vervolgens
is de externe harde schijf toegankelijk vanuit welke locatie dan ook.
Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen?

M.v.g.

Glenn
 
Wat voor een router heb je en heeft deze mogelijkheid tot het instellen van een VPN? Gaat het echt om een externe harde schijf of een NAS (network attached storage). Als het daadwerkelijk om een HD gaat waar wordt deze op aangesloten? Pc? Router?
 
Het gaat om een netwerkschijf die wordt aangesloten op de router. Het is een netgear router die je standaard bij ziggo krijgt. Ik weet niet of het mogelijk is VPN hierop installeren. Ik dacht namelijk dat het mogelijk was om via de NAS een vpn te creeëren en er bij de router alleen enkel ports geforward hoefden te worden.
 
Wat is de naam en typenummer van de NAS (Synology heeft wel een vpn mogelijkheid) en wat is het type van de router?
 
[Gedeeltelijk off-topic]
Ik teken even aan dat je van het nut die VPN optie niet al te hoge verwachtingen moet hebben: Leuk als je kleine bestanden wilt raadplegen/kopiëren, maar gaat niets worden als het gaat om grote bestanden.
Per slot heb je te maken met (o.a.) de upload snelheid van je Internet-verbinding thuis en de download snelheid (+ evt. firewall beperkingen) van de externe plek waar je de NAS vanuit wilt raadplegen.

Heeft niets te maken met de technische oplossing van je probleem, maar wel even gemeld ter voorkoming van werk te doen waarvan (achteraf) de resultaten/werking tegenvalt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan