Nog steeds geen netwerkadres verkrijgen na nieuwe installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarzoon501

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Berichten
6
Wie o wie kan mij helpen.

Even het hele verhaal. Ik zat op internet toen ineens de verbinding weg viel. Ik heb 2 pc's lopen over een router, niet draadloos. Dus 2 kabels vanuit router na elke pc. Nadat internet eruit klapte, wilde ik de router even resetten. Dus stroom eraf, minuutje gewacht. Stroom erop. Toen deed de router het ineens niet meer. Waarschijnlijk bij die actie toevallig adapter stuk gegaan. Met een andere adapter brandden wel de lampjes, maar kreeg de router niet genoeg power om signaal door te geven. Inmiddels bleek dat internet eruit klapte omdat er werkzaamheden waren bij de provider. Dus resetten was eigenlijk niet nodig.

Maar goed, nieuwe router gehaald. Aangesloten. PC1 meteen internet. PC2 geen internet. Melding: Kan netwerkadres niet verkrijgen.

Rondgevraagd en gegoogeld. Heb diverse technische termen voorbij zien komen, waaronder winsock probleem etc. Heb diverse reparatietools gedownload en geprobeerd. Niets hielp.

Uiteindelijk toch maar gedaan wat ik op diverse plaatsen terug zag wat de beste optie was: Geheel nieuwe windows XP installatie.

Echter is het nu ontzettend frustrerend dat ik na die installatie nog steeds geen verbinding krijg met internet en nog steeds dezelfde melding krijgt m.b.t. netwerkadres.


Ik sta op het punt het ding van 2 hoog het raam uit te pleuren........................maar misschien heeft iemand een beter idee?? :) :)

Alvast bedankt voor de reacties.

P.S.

Ik schrijf deze vraag op woensdag om 18:55 uur. Voor de snelle reageerders (ik weet niet hoe snel dat hier gaat), ik sluit nu af en ga even de deur uit wat anders doen. Even afschakelen van een pc die mij tot waanzin is het drijven. :) Ik zal later of anders morgen nog even kijken hier.
 
Sluit PC2 aan op de plek van PC1, en gebruik erbij het LAN kabel van PC1. Doe hetzelfde met PC1, die je op de plek van PC2 aansluit. Ermee kan je de LAN kabels en router checken. Als tweede optie kan je een tweede netwerk kaart inbouwen. Dat zal nog met een PCI kaart moeten lukken, gezien de leeftijd van de Computer.

Werkt het dan wel?
 
Beste Lutz,

Allereerst dank voor de snelle reactie.

Dat had ik er eigenlijk al bij moeten zetten. Heb de kabel naar PC2 inderdaad al eens op PC1 aangesloten. Op PC1 heb ik dan gewoon internet.

Ook heb ik de netwerkkabel zonder router ertussen aangesloten op PC2. Geen internet, zelfde melding. Wel brandt het groene lichtje achter de PC, dat behoort te branden als de netwerkkabel is aangesloten. Dus het signaal komt wel door, maar de PC verwerkt het op een of andere manier niet.

Wat ik ook nog heb getest. Via eigenschappen gecheckt op internet protocol. Die stond voor beide opties op automatisch. Nu heb ik die eens even om te testen keihard op mijn IP adres gezet. Mijn netwerkverbinding zegt dan dat er verbinding is. Maar als ik internet open, krijg ik toch de melding "pagina niet gevonden". Heb die instellingen inmiddels weer terug gezet op automatisch.

Andere netwerkkaart heb ik op dit moment niet voor handen, dus dat kan ik nu niet testen.
 
Blijft toch de ene netwerkkaart verdacht. Ik heb vroeger met XP vaker meegemaakt, dat de ene netwerkkaart soms een half jaar niet meer ondersteunt was, en dan ineens weer.
Koop een nieuwe netwerkkaart en zet die bij.

Heb je trouwens al in apparaatbeheer gekeken of windows een opmerking maakt over de netwerkkaart?
 
Hallo Lutz,

Dan voor de reactie.

Ik ben weer een stapje verder. Ik ben bang dat het een getouwtrek met de provider gaat worden.

Ik ben met mijn PC geweest naar iemand die er wat meer verstand van heeft. Daar hebben we hem aan internet aangesloten.........gewoon verbinding. Kon internetten, geen probleem. Dan durf ik de conclusie wel aan dat de fout niet in mijn pc zit.

Dan terugdenkend aan de geschiedenis:

Ik zit op internet.
Internet klapt er ineens uit.
Oorzaak: Provider (Ziggo) startte op dat moment werkzaamheden. Ok, logisch dat ik dan geen internet meer heb.
Werkzaamheden zijn afgerond. Vanaf dat moment krijg ik op PC2 geen internet meer. (Vond ik op zich al toevallig, maar goed, soms bestaat toeval.)
Ik heb de router vervangen voor een nieuwe: Geen internet.
Ik heb de kabel rechtstreeks aangesloten: Geen internet.
Ik heb de kabels tussen PC1 en PC2 gewisseld. Op PC1 gewoon internet. Op PC2 niet.

PC2 krijgt 2 straten verder (ook Ziggo) gewoon internet.

Mijn conclusie (ben een leek) op basis van nuchter verstand: Er is bij de provider op dit adres iets geblokkeerd m.b.t. IP nummer PC2.

Toen ik dat aan de helpdesk aangaf, zou daar een probleem in kunnen zitten, kreeg ik als antwoord: Nee, dat kan niet, want dan zouden beide PC's geen internet hebben, want die hebben hetzelfde IP adres.

Ook al ben ik leek, kon ik daar al op antwoorden: Dat is niet waar. Beide PC hebben een apart IP adres. Heb zelfs geprobeerd in internet protocol waar alles op automatisch moet staan het IP adres van PC1 keihard in te geven. Kreeg geen internetverbinding. Wel op beide PC een melding dat er een conflict was met gelijke IP adressen op beide PC's.

Dus ja, als ik als leek die uitspraak al kan wegstrepen, dan heb ik in de rest ook weinig vertrouwen. Het enige dat ze deed was alle instellingen doorlopen en Internet Explorer terugzetten naar standaard instellingen.

Heb gedurende die procedure al aangegeven: Als daar iets niet goed zit, dan zou ik 2 straten verder toch ook niet op internet kunnen?

Ze adviseerde me om een ICT-er te laten komen om mijn PC te laten nakijken. Maar gelukkig gaf ze me ook een telefoonnummer van een technische ondersteuning. Dus dat ga ik eerst eens proberen.

Mijn gevoel: Een maandje of 2 terug kregen we een brief van de provider dat er bij ons een worm was gedetecteerd. Als dat niet opgelost zou worden, zou de internetverbinding uit veiligheid geblokkeerd worden totdat dat probleem opgelost zou zijn.

Er was toen het vermoeden dat het probleem op PC1 zat, aangezien de virusscanner af en toe problemen had met updaten. Die PC is toen helemaal opgeschoond en daarna zelfs helemaal opnieuw geïnstalleerd. Hebben er ook nooit meer iets van gehoord.

Ik ben nu bang dat er toch op PC2 ook iets is binnen geslopen en dat er op IP adres iets geblokkeerd is.

Zometeen maar eens even de technische hulp bellen. Eens kijken wat zij er van zeggen.


Maar dat het aan de PC ligt, gaat er bij mij niet in als ik 2 straten verder zonder problemen internetverbinding krijg.

Ik zal me weer melden hier als ik meer weet.

Gr,

Richard
 
Update na telefoongesprek technische hulplijn.

Ik heb een 4-stappen plan gekregen dat draait om het modem van Ziggo. Alles ontkoppelen, dan stroom eraf. Minimaal 10 minuten wachten. Dan stroom er weer op. 5 minuten wachten. Doordat er dan niets is aangesloten, zouden er bepaalde waarden in het modem resetten. En dan na 5 minuten weer internet aansluiten en zonder router testen.

Aangezien alles afgekoppeld moet worden en ik de rest van het gezin niet zonder TV wil zetten, zal ik dit vanacht eens gaan proberen.

Ik ben benieuwd................ :) :)
 
Vroeger kon je op een modem maar een computer aansluiten. Wilde je een tweede computer aansluiten, dan moest men een router tussen hangen. Met de handleiding van Ziggo ben je wel omslachtig, maar struktureel goed bezig.
 
4-stappenplan heeft niet geholpen. Net welke PC ik na die stappen als eerste aan de netwerkkabel hangt, heeft internet. Heb het nu 4 keer uitgevoerd. Na1e uitvoering PC2 als eerste aangehangen. PC2 internet. PC1 => Netwerkadres verkrijgen. Na 2e uitvoering eerst pc1 aangehangen. PC1 internet, pc 2 niet.

Gisteren zelfs even een moment helemaal geen internet gehad op beide PC's. Ineens weer op PC2 internet. Modem nog een keer gereset. Eerst PC1 aangehangen. Internet. Daarna PC2 aangehangen. Niet meer de melding van netwerkadres, maar nog steeds geen internet. Geel driehoekje met uitroepteken door lanverbinding rechtsonder. Ga ik op internet, krijg ik de melding: Kan pagina niet weergeven. U zou wel verbinding moeten hebben, blijf proberen.

Maar goed, op basis van bevindingen van eerste pogingen 4-stappenplan Ziggo in ieder geval kunnen overtuigen dat er maandag tussen 8 en 12 een monteur van Ziggo hier staat. :) :)
 
Zo, de monteur is geweest. Wilde eerst ook niet geloven dat probleem van pc naar pc springt als ik modem opnieuw resette. Dat kon absoluut niet. Het zou aan de netwerkkaart liggen.

Toch maar even gedemonstreerd door het modem te resetten. Toen heeft hij een nieuw modem gepakt, aangesloten.

Probleem opgelost. :) :)

De monteur had dit nog nooit meegemaakt. Dan voel ik me al minder dom dat ik er niets van begreep. :) :)

Maar goed, bedankt voor je tijd en reacties.

Gr,

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan