Hoe een film van een begrafenisplechtigheid op internet plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KERJO

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
108
De vraag wordt mij weleens gesteld,of het mogelijk is een filmpje van een begrafenisplechtigheid, gemaakt met een Camcorder vlug te plaatsen op internet, om het kort daarna te bekijken, op het werk of in de privésfeer, of in het ziekenhuis. Het is wel noodzakelijk dat het niet algemeen openbaar wordt gemaakt (privacy) maar door een inlogprocedure. Zo’n begrafenisplechtigheid duurt max 1 uur.
De uploadprocedure mag ook niet te lang in beslag nemen
Heeft iemand daar enig voorstel.
Rechtstreeks uitzenden via streaming, is geen optie omdat er veelal op de locatie geen of onvoldoende Wifi aanwezig is.
 
Als je het snel wilt doen?
a. upload een film in een gezipt bestand met wachtwoord via wetransfer.com of mijnbestand.nl
b. stuur de link naar de betrokken met wachtwoord
c. de betrokkenen kunnen de film snel downloaden
d. en kunnen hem dan off-line bekijken
e. ze hebben de film meteen om te bewaren...

Bijna alle windows en mac versies kunnen zo een zip uitpakken met wachtwoord. Test het maar.
Voordeel: je hoeft nul (=geen...) onderhoud te doen voor een website of zo.
Bij wetransfer kun je 2 GB uploaden, dus das een aardige kwaliteit.
Bij mijn bestand is dat minder, dus iets minder geschikt als het veel is (als je niet splitsen wilt).

De tijd van uploaden kom je toch niet om heen... het gaat niet sneller dan het is... tenzij je je eigen server inricht en ze daarvan downloaden....
 
Bedankt Andre deze kende ik niet. Ik deel wel via Dropbox (2 Gb) , je nodigt dan via e-mail betrokkenen uit. Ook kan je een google drive (15 Gb) aanmaken en hier via e-mail mensen uitnodigen. Deze kunnen het dan downloaden door het naar hun bureaublad te slepen. Inderdaad aan de uploadtime ontkom je niet, raadpleeg daarvoor je abonnement. Erwin
 
hallo,
Bedankt voor de snelle reactie , we proberen het uit en ik laat nog iets weten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan