Bedrijf pc gewoon maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

giecheltje

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
23
Hallo , ik heb recentelijk een pc gekocht uit de winkelbranche .
Het betreft een kassasysteem .
Echter met opstarten , begint het al met cntrl alt del om te ontlocken , vervolgens , username en password .
Deze zijn niet bekend , helaas .
Ik wil hier ook geen gebruik van maken , anders zou ik op de server van vorige eigenaar zitten .
Ik wil deze pc stand alone maken .
Van harde schijf heb ik al een externe schijf gemaakt .
Kan ik nu ergens in windows op externe hdd een verandering aanbrengen zodat ik dit niet meer heb?
Ophcrack , en wat andere programma's ook geprobeerd , maar helaas .
Ik denk als ik het server inlog gebeuren tijdens opstarten kwijt ben , dat ik dan weer verder kan .
Het is op win xp .
Groet Patrick .
 
Ook een Windows domein werkstation kan stand-alone gebruikt worden. Daarvoor hoeft de (Windows-)software er niet eens af en hoeft het werkstation niet uit het Windows domein gehaald te worden.
Enige wat je moet doen is met een lokaal account aanloggen, dus niet op het Windows domeinaccount.

Je praat over XP die in een Windows domein zit, dus moet het Win XP Professional zijn. Daar is standaard het lokale Administrator account ingeschakeld
Via (bijv.) diverse tools van Hiren's Boot CD kun je het wachtwoord van de lokale Administrator laten resetten naar leeg (dus geen wachtwoord).

Tijs.
 
Of gewoon een schone Windows installatie doen, dan ben je gelijk van het probleem af en kan je alles zonder problemen naar wens aanpassen ;)
 
gelukt via nt offline programma , ophcrack en hiren werkte helaas niet .
allen bedankt voor advies.
groet patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan