Netwerkverbinding valt regelmatig weg (bekabeld LAN)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucf

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2009
Berichten
64
Ik ben de afgelopen 2 weken druk bezig geweest om een mediaplayer te verbinden met mijn pc. Helaas...

Allerlei instellingen veranderd en een nieuwe modem/router van ziggo gekregen. Sinds kort heb ik op 1 pc die bekabeld verbonden is met de router het volgende probleem:

Af en toe valt de netwerkverbinding weg (kun je bijvoorbeeld zien in netwerkcentrum) maar dat is meestal binnen enkele seconden weer hersteld. In de verkenner verdwijnen dan ook tijdelijk de "thuisgroep" en "netwerk. Heel af en toe kan ik gedurende enkele seconden niet starten op internet ("geen verbinding). ook dat is meestal na enkele seconden opgelost. Als ik echter bijv. internetradio aanzet, dan heb ik geen onderbrekingen.....blijkbaar is de verbinding dan stabiel....

Wat kan er aan de hand zijn?

Ter info, op andere pc's die bedraad verbonden zijn met dezelfde router heb ik dit probleem niet.

Wie kan me helpen?
 
Probeer eens een ander kabel. Misschien heb je kabelbreuk? Heb je geen ander kabel, ruil dan twee bedraade computers met elkaar om en kijk of het probleem dan nog bestaat.
 
Heb ik al gedaan. Kabels gewisseld, andere router poort. Probleem blijft op die ene pc....
 
Slecht netwerk kaart? Kan je misschien een ander netwerk kaart erbij zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan