"No 'Access-Control-Allow-Origin' header" error bij het parsen van een lokaal bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinno97

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
207
Hallo,

Ik heb een probleem, ik moet 2 xml bestanden met elkaar vergelijken voor data en als ze niet hetzelfde zijn moet ik de missende data ophalen. Één van die bestanden staat lokaal opgeslagen en iedere keer als hem probeer te parsen met javascript krijg ik de error "XMLHttpRequest cannot load *pad naar mijn bestand*. No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'null' is therefore not allowed access." Ik heb al wat rond gezocht en ben erachter gekomen dat je deze error hoort te krijgen als je iets van een andere site af probeert te halen, wat ik dus niet doe.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
 
Als ik jouw beschrijving zo hoor gaat het om Cross Site Scripting en de beveiliging-instellingen in je browser waar je probleem vandaan komt.
Nu ben ik (jammer voor jou) geen echte scripter, maar google eens op het volgende: "cross site scripting" local files access-control-allow-origin
Hopelijk vind je een oplossing ergens.

Mogelijk heb je hier al wat aan. Je beschrijft niet waar en hoe je die parsing opstart, maar is dat in Internet Explorer, dan kan mogelijk de link helpen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan