Hoe van buitenaf de NAS Iomega/Lenovo ix2 benaderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
387
Ik heb een Iomega ix2 gekocht (tegenwoordig ook verkrijgbaar als Lenovo ix2).
Heb de forwarding goed ingesteld in de router, de ix2 geeft aan dat hij benaderbaar is via de Personal Cloud.
Hoe kan ik nu deze Personal Cloud van mijn ix2 van buitenaf benaderen? Wat moet in de browser ingeven?
 
http://iomega.com/support/manuals/ix-series/221-0809/en/consolidated/main.html#ix2

http://iomega.com/support/ix2-dl/3.3/en_US/pc_overview.html

Zie onderstaande uitleg:

Web Access — You can use Personal Cloud information to access your StorCenter ix2-dl from the web. Enter myCloudName.Myiomegacloud.com in a web browser, and when prompted, enter a valid username and password for your StorCenter ix2-dl . You can also use the Iomega Link, which is an application that runs on mobile devices, by entering the Personal Cloud name and then a valid username and password. For more information on the Iomega Link , refer to its documentation.
 
Bedankt gast0451,
Dit had ik inderdaad al gedaan maar ik kom er niet in!
Volgens mij moet ik hem benaderen buiten mijn eigen netwerk, zou dat kunnen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, je moet het testen vanaf een ander extern ip adres.
Bij de buren bijvoorbeeld.
 
Heb gedaan volgens beschrijving en via externe PC verbinding proberen te maken (buiten eigen netwerk) maar de verbinding komt niet tot stand.
Wat doe ik fout? Of wat kan er fout ingesteld zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik moet met mijn lenovo IX-2 (van de ibood.nl actie) inloggen met username.mylenovoemc.com
Dan kom ik bij m'n inlogscherm. Kun je hem wel benaderen als je op je eigen netwerk zit? (d.m.v. het ip adres van de NAS in te voeren in je browser)
 
Duijzer, ik kan wel via mijn eigen netwerk inloggen. Van buiten het eigen netwerk niet.
 
Hoi Buddy,

Van welke provider heb je internet? Als je het van Ziggo hebt, kan ik wellicht wel een 'meekijk' afspraak maken dat ik even jou instellingen vergelijk met de mijne. Wellicht dat we dan tot een oplossing komen.
 
Ik heb inderdaad als provider Ziggo, als je het niet erg vindt wil ik graag na carnaval een meekijk afspraak met je maken. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan