Pinnacle studio 17 nog steeds niet naar wens

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjouke120

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Berichten
4
Hallo mensen. Ik heb sinds kort ook Pinnacle studio 17 aangeschaft. Maar had ik het maar niet gedaan. Ik heb een snelle pc: 8 processors, per stuk zijn ze 3,6 ghz. 8gb ddr4 werkgeheugen en een nvidia kaart 1024 mb ddr5.

Als ik met 2 of meerdere sporen wil werken begint hij meteen te haperen. Ook de voorgaande versies van Pinnacle vielen mij dik vies af. Ze zijn traag en stotteren bij afspelen en deze dus ook. Meteen toen ik een testvideo wilde exporteren gaf hij al snel een fout aan dat ie werd afgesloten door een onbekende fout, en steeds weer diezelfde melding. Ik heb alles geprobeerd om het te voorkomen maar het werkt niet.

Ook tijdens het bewerken werkt het programma slecht. Er zitten mogelijkheden in voor meerdere sporen. Maar als ik twee sporen al gebruik voor video begint ie meteen al te haperen en te stotteren, het afspelen om te kijken hoe de video lijkt werkt niet eens alleen met 1 spoor werkt ie. Dus ze hadden beter deze versie niet uit kunnen brengen. De makers hadden eerst beter moeten uitzoeken waarom Pinnacle software altijd zo traag is en stottert en altijd afsluit uit zich zelf, en dan pas op de markt brengen. Maar nee, ze doen dat niet, ze gooien het klakkeloos op de markt, en dat is fout. Het geld ben je wel kwijt he.

Adobe première is daarentegen veeeeel stabieler, maar daar zit ik mee dat ik de video's eerst moet converteren alvorens ik er geluid bij krijg, t gaat voor namelijk om full hd opnames. En dat vind ik lastig. Want het converteren duurt zo lang, ik heb de tijd daar niet voor.

Dus mijn vraag is, waarom heeft Pinnacle altijd problemen? Persoonlijk in contact komen lukt ook niet, want een contact pagina kon ik niet vinden, blijkbaar zijn te bang voor kritiek. Misschien dat zij wel weten dat hun programma's instabiel zijn, maar het dus niet willen weten.

Ik zoek daarom een video bewerkingsprogramma dat stabiel is met mogelijkheden tot meerdere sporen. Wie heeft advies welke programma ik het beste kan nemen? Want ik ben nu na de 17e versie wel klaar met Pinnacle. Altijd beloven ze updates en dit en dat, en altijd komt er maar geen verandering in hun software stabiliteit. Ik heb mijn pc grondig schoon gemaakt, op fouten gezocht, maar kon niks vinden. Ik vind dus dat die makers van Pinnacle beter hadden moeten nadenken alvorens zij dit op de markt zouden brengen.

Nogmaals; wie kent een video bewerkingsprogramma dat wel echt stabiel is en meerdere sporen kan verwerken op stabiele manier?
 
Misschien is dit een optie:

Adobe Premiere Pro:
http://www.adobe.com/nl/products/premiere.html

Webpagina geeft aan dat er een abonnement aan het programma gebonden is van € 24,59 per maand op jaarbasis.
Ik gebruik het programma zelf, zodra je een nieuwe 'sequence' opent heb je i.i.g. de beschikking over drie audio- en drie videosporen.

De laptop waarop ik het programma gebruik heeft deze specificaties: Intel Core i5-520M 2,4 GHz (1 GB gedeeld videogeheugen) en 6 GB DDR3-1333.
 
Laatst bewerkt:
Ja eerste plaats zou ik dat ook gaan doen. Die abonnement had iets met cloud te maken zodat je ook gratis 50 gb geheugen erbij krijgt ofzo iets. Maar ik zit in de bijstand en ik kan dat momenteel even niet veroorloven, helaas. Misschien als ik weer werk heb. Ja ik heb geen gedeelde video kaart, ik heb een aparte videokaart erin, en geen onboard video kaart. Maar ik test vegas pro nu uit en die bevalt me zeer goed, is zeer stabiel en geen gestotter, werkt zeer vloeiend, dus ik denk dat ik daarop verder ga. En heeft ook meerdere sporen.
 
Sony Vegas Pro heb ik in het verleden ook wel geïnstalleerd, maar heb dit nooit echt gebruikt.

Succes met het maken van video's! :thumb:
 
Ja bedankt.... ik heb nu 4 sporen tegelijk, en geen problemen, ik moet totaal 7 sporen gebruiken. Maar zal ook geen probleem worden. ik doe wat experimenten met video bewerking en het gaat om 6 verschillende video opnames om die in een clip zo gelijk mogelijk te kunnen krijgen.
 
Ik raad iedereen aan om sony vegas te gebruiken als je stabiel wilt werken. Mijn video clip is helemaal compleet met in totaal 8 lagen video, en niks geen problemen. Pinnacle studio had allang problemen gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan