Leesmachtigingen verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Berichten
199
Hallo,
Ik heb mijn pc opnieuw geïnstalleerd en probeer mijn foto's te benaderen in de desbetreffende mappen. Elke keer krijg ik de melding dat ik niet over leesmachtigingen beschik
waardoor ik de map niet kan openen.
Wie kan me vertellen wat ik moet doen om mijn foto's weer te kunnen bekijken.
Groet Johnn
 
Hallo André, bedankt voor je reactie. Wanneer ik de map open en op een foto klik krijg ik de melding "de afbeelding kan niet worden geopend omdat u geen toegang tot de bestandslocatie hebt"

Wat doe ik niet goed?
 
Blijkbaar ben je nog geen eigenaar vd foto's
Lees dit eens door :
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...-zit-met/93bd9304-15bb-4d9e-b2af-264a39574801
Rechtsklik drive -> Eigenschappen - tab Beveiliging. Daar knop Geavanceerd en op het volgende scherm tab Eigenaar. Daar knop Bewerken aanklikken.
Nu kan je jezelf (zoals je nu in die nieuwe pc heet) Eigenaar maken en als je dan ook onderaan aanvinkt 'Eigenaar van onderliggende containers en objecten vervangen' dan wordt je ook eigenaar van alle mappen en bestanden.
Misschien (maar dat weet ik niet zeker) is het ook nog nodig om de machtigingen voor de hele schijf aan te passen:
Rechtsklik drive -> Eigenschappen - tab Beveiliging. Daar knop Geavanceerd en op het volgende scherm tab Machtigingen. Daar kun je jezelf Machtigingen geven voor de drive en die machtigingen doorgeven aan de onderliggende objecten.
 
Kreeg het niet voor elkaar maar heb toch een oplossing gevonden. Wel een tijdrovende klus, ik heb bij elke foto in eigenschappen, beveiliging, wijzigen Administrator toegevoegd en kan
nu weer de foto's benaderen. Vast niet de snelste oplossing maar het werkt wel.
Nogmaal bedankt voor je meedenken.
Groet Johnn
 
Fijn!
Ik zag net dat je met het commando icacls aan de slag moet anders. Er is vast ergens een script voor.
Mss iets als het nog een keer gebeurt om het toch uit te zoeken.
Valt me tegen dat je met R-muis dat niet lukt om daar admin right op alles in een keer in te vullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan