Geluid afwezig na Schijfopruimen W-Vista 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Hallo,

Ik heb mijn dochter geholpen haar Notebook (HP Pavilion dv7, ca 5 jr. oud) op te schonen. (W-Vista 32 bit)
Ook heb ik een aantal Gebruikersmappen (Documenten, Muziek, Video, Favorieten, Downloads etc) geredirect naar een daartoe al eerder ingerichte HD-partitie (schijf D:\).
Een of twee van deze mappen stonden daar al, maar ik weet nu niet meer welke, maar doet m.i. nu niet terzake.

Sindsdien werkt het geluid niet meer :(
In de apparatenlijst staat keurig dat de audiodevice is ingeschakeld en correct werkt.
Echter er komt niks uit de interne LSp's en ook niet uit de daarna aangesloten koptelefoon.
Dit gebeurt allemaal met de volgende inputs en players:
  • Systeemgeluiden
  • De geluidstesten onder Geluid in de System Tray
  • Audio CD
  • .mp3 bestanden op HD
  • .wav bestanden op HD
  • diverse mediaplayers (iTunes, Windows, en...., tja die andere ook die ben ik vergeten)
Ook nog:
  • Onder Geluiden System Tray wordt alles als correct werkend aangegeven (hier en daar mooie groene vinkjes.)
  • Ik heb gekeken naar HP-drivers, die bij dit type notebook zouden horen, maar die blijken ouder dan de driver, die in apparaatbeheer staat!!!???

Kortom allemaal erg raadselachtig.:confused:
Wie kan me helpen haar verder te helpen?
Alvast bedankt.:rolleyes:
 
Allereerst mijn complimenten voor je keurig Nederlands en tekst indeling :thumb:

Vreemd inderdaad dat er niets met het geluid lijkt aan te vangen. Heb je het systeem al eens naar een eerder herstelpunt terug gezet?
 
Allereerst mijn complimenten voor je keurig Nederlands en tekst indeling :thumb:
Vreemd inderdaad dat er niets met het geluid lijkt aan te vangen. Heb je het systeem al eens naar een eerder herstelpunt terug gezet?

Dank, Edmoor, voor je vriendelijke en correcte reactie (soms denk ik wel eens: "Kom daar nog maar eens om op fora").

Intussen heb ik niet stil gezeten en heb mbv TeamViewer nog eens op haar notebook gekeken.
Alhoewel de geïnstalleerde driver jonger was, dan de officiële voor haar pc op de HP-site, heb ik het er toch op gewaagd:
  1. De oude bestaande driver verwijderd. De bedoeling was om deze opnieuw te installeren, maar ik kon de installatiebestanden niet vinden
  2. Toen de nieuwe driver van hp.nl gedownload, uitgepakt en geïnstalleerd
Er klonk een enthousiast "Hoera" aan de andere kant van de lijn (telefoonverbinding): het geluid was weer terug!:d

Overigens, toen ik van de week bij haar bezig was, ben ik naar een herstelpunt gegaan, dat korte tijd geleden nog gemaakt is. Dit herstel mislukte. De precieze foutmelding weet ik niet meer. Hetzelfde geldt voor een 2e poging naar een jonger herstelpunt. Maar het is nu OK, dus de lucht is opgeklaard.:)

Nogmaals dank.....:thumb:
 
Probleem opgelost dus, mooi zo. En wat correct Nederlands betreft: "Kom daar nog maar eens om op fora" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan