Run DLL Fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

aitec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Berichten
3
Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik een foutmelding. Rundll-> er is een fout opgetreden bij het opstarten van ncvpl.dll.

Ik denk dat dit een overblijfsel is van een virus dat verwijderd is en dat niet mee opgeruimd is.
Nu denk ik dat het beste wat ik kan doen is, om men register te cleane, maar ik ben bang dat er dan een complete crash van het systeem gebeurt.
Dit is al reeds gebeurt met een andere computer.

Weet iemand raad??

alvast bedankt
 
Deze foutmelding heeft hoogstwss met je NVIDIA driver te maken. Als je een dergelijke videokaartdriver hebt, kan het zijn dat de installatie mogelijkerwijs een startupitem toevoegt aan je systeem om het NVIDIA configuratiescherm te openen. Om te zien hoe e.e.a. er uit ziet, combineer je [windowstoets]+R ➟ typ: msconfig ➟ tabblad Opstarten.
Je zal wss dit zien:

RunDLL32.exe NvCpl.dll,NvStartup
RunDLL32.exe NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

Vink deze items uit & herstart je computer. Kijk of er problemen zijn. Zo ja, kun je het videodriverprogramma verwijderen en vervolgens hier een juiste driver downloaden.

Om te voorkomen dat hetzelfde probleem weer zich voortdoet na een volgende updateronde, doe dan het volgende. Combineer [windowstoets+r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.
 
Ok bedankt! Ik probeer het morgen en ik laat weten of het opgelost is..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan