Fotos worden kleiner

Status
Niet open voor verdere reacties.

patito

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
11
Ik heb een probleem met mijn fotos op mijn Sony laptop. En dat al een paar jaar. 1 op de 10 fotos ongeveer veranderd van grootte. En dat kan op elk moment gebeuren,oftewel met oude fotos maar net zo goed met nieuwe fotos die ik nog maar ner gedownload heb. Dierbare fotos zijn verworden tot een formaat waar ke bijna een vergrootglas voor nodig hebt. Terwijl ze jaren gewoon in normaal formaat op de computer hebben gestaan. Ik verander niks, heb zelfs geen verstand van computers,ik heb geen fotobewerkingsprogramma's of dergelijke, maar toch veranderen foto's geregeld. Gaan van 1,3 mb, 900 kb, 600kb of wat voor formaat dan ook, zonder mijn medeweten naar 4, 5 of 6 kb. Hoe kan dit,wat kan ik eraan doen, is dit te voorkomen (heb de meeste fotos nu ook gelijk op usb voor het geval,maar veel fotos zijn al "gekleineerd". Kan ik fotos weer origineel krijgen? En waarom maar 1 op de 10, waarom gebeurd dit geheel willekeurig bij oude en nieuwe fotos?
 
Heel gek, dit. Ik weet dat foto's kleiner worden wanneer je ze verplaatst.
Welke extensie hebben de foto's?
 
ik heb zo het vermoeden dat je dit zelf doet, maak je niet per ongeluk bij het bekijken een soort snelkoppeling van of iets degelijks.
Dat bestanden vanzelf veranderen lijkt me sterk
 
neehelaas, was datmaar zo dan wist ik de oorzaak. het gebeurt met foto's die ik regelmatig bekijk, maar ook geregeld met foto's die ik al tijden niet bekeken heb en als ik dan weer eens zo een foto open die dan niet meer groter is dan 4 of 5 kb,dan is dat slikken
 
met windowsfotogalerie........... soms wordt er ook automatisch een naam aan de foto toegevoegd die ik dus niet heb toegevoegd, en in die naam staat de resolutie,bij deze een voorbeeld ; vcm_s_kf_max160_160x120
 
misschien heeft het met de instellingen van galerie te maken.
Ik ben nooit zo kapot van dit soort programma's en open foto's altijd met simpele windows viewer, die doet verder niks alleen foto laten zien.
 
als dat met de instellingen te maken heeft, waarom dan slechts 1 op de 10 foto's?
 
geen idee, ik adviseer je alleen eens geen galerie of dat soort progjes te gebruiken enkel viewer en kijken of je er dan nog last van hebt
 
Ik open alles met windows fotogalerie, windows viewer zegt mij niets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan