beschadigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Idol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Berichten
4
Ik heb op dropbox een aantal .mp3 files staan... nu heb ik sommige files veranderd van naam... toen ik de naam wijzigde en .mp3 weg haalden... veranderde het bestand van muziek naar onbekend bestand. Ik heb toen de naam gewijzigd met .mp3 erachter... daardoor werd het weer een muziek bestand. Kan ik met deze handeling het muziek bestand beschadigd hebben? of is dat niet mogelijk?

Ik heb gezien dat als ik er .mp4 van maak het een video bestand werd... ik ben nu best bang dat ik het mp3. door het vele wijzigen beschadigd heb.. bijvoorbeeld dat er ruis ontstaat...
 
Welkom op het forum,
Het bestand kan niet geopend zijn geworden door alleen het veranderen van de bestandsnaam. Wanneer een programma, waarmee je dat bestand opent, ontdekt dat de existentie niet klopt en deze zou kunnen veranderen of het bestand zou willen repareren, dan zal het daar zeker toestemming voor vragen.

Zowel Windows als het programma van Dropbox kijken alleen naar de extensie om te bepalen wat voor programma of bestand het is en welk icoon daar bij hoort. Je mag dus gerust de bestandsnamen veranderen hoe je wilt en maakt ze daarmee alleen, tijdelijk, onbruikbaar.
 
dank voor het antwoord.

maar het bestand kan niet beschadigen in dropbox hierdoor? bijvoorbeeld dat ik ineens ruis hoor in de mp3 file?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, ook ruis zou data zijn en moet dus ergens door gemaakt en toegevoegd worden. Digitaal is heel anders dan analoog. Daarom stoort de radio en de televisie ook niet meer. Groeten. Alfred
 
Nee, ook ruis zou data zijn en moet dus ergens door gemaakt en toegevoegd worden. Digitaal is heel anders dan analoog. Daarom stoort de radio en de televisie ook niet meer. Groeten. Alfred
 
Laatst bewerkt:
Nee, ook ruis zou data zijn en moet dus ergens door gemaakt en toegevoegd worden. Digitaal is heel anders dan analoog. Daarom stoort de radio en de televisie ook niet meer. Groeten. Alfred

Dus ik hoef niet bang te zijn dat het bestand op dropbox beschadigd?
 
Op Dropbox verschiet een afbeelding toch ook niet van kleur? Het zou absoluut groot nieuws zijn als mensen hun bestanden in "de cloud" zomaar veranderen. Opslaan is hun enige taak.

Ik zou wel uitkijken met Automatisch Synchroniseren. Bij het maken van automatische backup vanaf mappen op de harde schijf naar Dropbox toe dus. Een slechte of ongewenste versie van het bestand op de computer kan een goede versie vervangen. Zo kan je wél dingen kwijtraken en natuurlijk merken dat de daar bewaarde bestanden mee veranderen. Voor herstel van eerdere versies van een bestand kan Dropbox trouwens tot 30 dagen terug gaan. Daarmee proberen ze het gevaar in te dammen. Opslaan en Synchroniseren zijn dus verschillende dingen die je uit elkaar moet houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan