Via cameria direct opnemen op DVD-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Margo777

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2014
Berichten
7
Goedendag,
Ik gebruik mijn camera om direct op de harde schijf van een DVD-recorder op te nemen.
Dat gaat goed.
Echter het lukt alleen als ik een mini-bandje in de camera doe en daar OOK op opneem.
Dat hoeft op zich niet, want het enige wat de camera moet doen, is beeld geven. De DVD-recorder neemt het beeld dan op.
Echter, als ik niet ook met een bandje opneem, dan valt de camera uit. Alsof hij in slaap valt.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
De camera is een Sony Digital Video Camera Recorder DCR-VX2000E
Hart. dank,
Margo777
 
Hallo

Volgens mij , is een videocamera bedoelt om op tape op te nemen.

Het na een tijdje uitschakelen "powersave ... etc..." is dus normaal. (de camera denkt o.a. dat de koppen permanent op hetzelfde stukje tape draait , en schakeld uit om deze , alsook de koppen te beschermen)

"Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?" --> voor zo ver ik weet , is dit niet op te lossen.

Indien je iets dergelijks wilt doen , kun je ook zoiets aanschaffen :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ml?_sacat=0&_from=R40&_nkw=cvbs+camera&_arr=1

Je zou dit dan vermoedelijk op de scart ingang van uw merkloze " een DVD-recorder" kunnen aansluiten....

Een lokale deftige elektronikawinkel zal uiteraard ook enige info kunnen geven , en zo goed als zeker ettelijke camera's voorradig hebben.

Indertijd bestonden er "eindeloze" tapes ... , je zou indien nog verkrijgbaar ook zoiets kunnen gebruiken om de camera te misleiden .... (waren duur en moeilijk of zeldzaam ...)

Peter
 
Laatst bewerkt:
als de dv-camera moet doen wat jij wilt moet deze in bezit zijn van een zogeheten "pas through" functie
dus kijk/zoek even in het menu van de camera naar "analog-to-digital pass-through".

Vaak staat dit in de play mode , a/v to dv out


Het staat beschreven vanaf blad 126 in de handleiding
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

Dank voor het meedenken beide!

Djangoleone, ik heb gedaan wat jij zei en het werkt!!!!!!!!!!!!! Bedankt man! Super!!!!!

:D:D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan