dvd naar mkv

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik wil mijn dvd's naar mkv omzetten maar met zelfde kwaliteit
ik heb hiervoor makemkv gebruikt maar als ik de films vergelijk is dvd iets helder
wat gebruik je hiervoor best

op de spotnet heb ik al films tegekomen waar de source dvd is waar die omgezet is naar mkv waar de kwaliteit super is
dus moet gaan

wie geeft tips
 
Volgens mij moet je met vrijwel elke converteerprogramma, de kwaliteit van de uitvoer kunnen instellen.
 
heb er een paar getest

makemkv iets mindere kwaliteit 4118 mb geconverteerd in 5min
freemake video converter 2 staps betere kwaliteit 2081 mb geconverteerd 2h35
winavi all in one converter ook iets mindere kwaliteit 1877 mb geconverteert in 15min

heb er al op spotnet tegenkomen waar source dvd is en geconverteerd naar mkv waar kwaliteit super is
 
een mkv en ook een dvd (avi, wmv etc etc) zijn containers die houden alleen de video en de audio bij elkaar
in een mkv zit meestal een video gecodeerd met een 264 codec, in een dvd zit video met een mpeg2 codec.

het echt converteren van de één naar de ander duurt al snel 90 minuten als je het goed doet waarschijnlijk langer
( eea afhankelijk van hoe snel je pc is -lees processor- )

dat zou dus betekenen dat het eerste en derde programma niet echt converteren maar gewoon de video in een andere container stoppen.
je kan dat controleren met mediainfo
http://sourceforge.net/projects/mediainfo/

een programma is alleen maar zo goed als de instellingen die dat programma aan de codec geeft ( de codec doet het echte werk )
coderen is altijd kwaliteits verlies, hoeveel hangt van de kwaliteit van de codec af en kan dus ook de kleur veranderen.

Persoonlijk vind ik xvid2psp een heel fijn programma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan