profielfoto en omslag van facebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemie

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
74
Voor de omslag en de profielfoto van facebook, zocht ik de maten op die je moet gebruiken, zodat je je foto niet hoeft te verkleinen. De resolutie zou dan goed zijn.
Ik heb mijn foto's gemaakt gelijk ik vond: 851x315 en 160x160 /300ppi
Als de omslagfoto geplaatst is, is die helemaal niet mooi. Alsof hij enorm vergroot is, je ziet de pixels rond de letters.
Wat doe ik fout? Zijn de maten die ik vond dan toch niet juist? Hoe moet het dan wel.

grtz Jannemie
 
Hoi,
ppi = pixels per inch en heeft verder niets met de grootte van je foto van doen.
Aangezien je omslagfoto de volledige breedte van je tijdlijn (ook wel je profiel genoemd) beslaat, moet de afbeelding die je selecteert minstens 720 pixels breed zijn. Dit betekent dat het wellicht niet mogelijk is bepaalde foto's te selecteren voor je omslag of dat er een fout kan optreden als je probeert een foto te uploaden die niet groot genoeg is. Als de gewenste foto te klein is, kun je proberen de foto in hoge resolutie te uploaden. Je kunt ook een andere foto kiezen.
Aangezien jouw foto 315 en 160 breed is, is dat volgens voorschrift te weinig. Het is nl. hoogte x breedte, dus bij de breedte kom je tekort. Je zou dus een foto moeten hebben die minstens de resolutie 1024×768 o.i.d.
Maak de foto met een echte camera en niet met je telefoon.
Maak de foto in de breedte en niet verticaal.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor het late antwoord. Dit is nog niet opgelost.
Ik las dit: "Omslagfoto's zijn 851 pixels breed en 315 hoog. Als je een afbeelding uploadt die kleiner is dan deze afmetingen, wordt de afbeelding uitgerekt tot de grote afmeting. De afbeelding die je uploadt, moet minstens 399 pixels breed en 150 pixels hoog zijn."
Ik werk niet met een foto, het is een logo, zelf gemaakt.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1618520_1415534172024083_1772864267_n.jpg

Ik heb het op 851/315 gemaakt en toch zie je dat het beeld uitgerokken is
 
Ik kan je misschien wel helpen, of is het inmiddels al gelukt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan