Netwerkschijf/NAS Buffalo Terastation II

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmullenders

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Berichten
15
Hallo,

gisteren heb ik een Buffalo terastation gekregen, deze heb ik aangesloten en de software (nas navigator) geinstalleerd deze software vind de terastation niet.
ook geeft de terastation foutmelding E06 Lost boot image aan dit heb ik opgezocht en dit betekent dat ik als het goed is nieuwe boot software moet installeren met hulp van Solarwinds tftp server maar dit gaat niet want de terastation word helemaal niet gevonden in het netwerk

Heeft hier iemand verstand van?

bij voorbaad dank

Joris
 
ligt je pc in het zelfde subnet als van de nas indien niet moet je de pc een tijdelijk vast ip adres geven om aan de nas te kunnen en deze dan naar het correcte netwerk te configureren
 
sorry maar ik snap het even niet de pc en de nas staan naast elkaar in dezelfde switch is dit wat je bedoeld?
 
ps: ik vind hem helemaal niet in het netwerk terwijl op de switch wel het lampje knippert.
 
meestal worden nas systeem gemaakt met een vast ip adres voor thuis gebruikers dit kan iets zoals dit zijn 192.168.1.2 maar thuis kan dit anders zijn bv mijn netwerk thuis heeft een 192.168.0.1 netwerk dus moet je de nas ook in het 0 netwerk zien te krijgen.

nu ik heb ooit ook een nas gehad van seagate en die vond men netwerk ook niet dit lag aan de software die slecht geprogrameerd was, ik heb het toestel binnen gedaan voor RMA en met de nieuwe had deze geen probleem.
dus neem eerst eens contact op met de support van je nas.
kijk dan welk ip het toestel heeft soms op de onderkant te vinden van het toestel of in de handleiding.
indien het toestel in een andere range bevint geef je de computer TIJDELIJK een vast ipadres hier kan je lezen hoe je dit doet
 
Hallo, sorry voor de late reactie,

mijn nas geeft aan machine ip: 192.168.11.150 en server ip 192.168.11.1
nu heb ik mijn pc even op een andere router gezet en deze router ingesteld op 192.168.11.1 en nog staat de nas niet in de router in de dhcp lijst
en nu zit de nas server op hetzelfde ip als de router en om dit te veranderen moet ik inloggen op de nas web interface en dit gaat nu niet..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan