Wel verbonden maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGerritsen

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2001
Berichten
627
Hallo iedereen,

Ik heb een; desktop win7 verbonden en internet draadloos
laptop vista verbonden en internet draadloos
laptop win xp verbonden maar geen internet bedraad. Dell Inspiron 2200 Netwerkkaart geupdate.

Ik heb Horizon zonder tussen router. Als ik de kabel in de Vista laptop stop werkt het wel.

Hoe kan dit en wat moet ik hieraan doen.

Bij voorbaat dank voor de eventuele hulp,

Wim
 
Intel Pro 100 VE drivers zijn hier te downloaden.

Als dat niet helpt:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
netsh int ip reset resettext.txt
netsh winsock reset

XP laptop herstarten en kijken of het dan beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Zet de uitkomst van:
ipconfig /all
hier eens neer
Via start en uitvoeren en dan
cmd
en dan
ipconfig /all

Kijken wat er uit komt aan verbindingsgegevens.
 
Ok, je hebt dus hoogstwaarschijnlijk een UPC horizon box.
En het ip-adres wordt automatisch toegewezen, maar bij de instelling van de DNS-servers heeft iemand lopen klooien!
Zie dat er staat: 1.8.8.8 en 8.8.4.4
Dat moet echter zijn: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Klik eenmaal op LAN-verbinding, rechtsklik er dan op en kies Eigenschappen
Dubbelklik op Internet protocol versie 4 (TCP/IPv4)
Verander de DNS servers naar de twee gecorrigeerde waarden die ik hierboven noemde

Hopelijk levert dat het resultaat waar je naar op zoek bent.*modknip*

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas. Heeft ook niet geholpen.

Die laptop komt van een bedrijf die haar/zijn medewerkers dat gratis gunde.
Bij degene waar de laptop nu van is lukte het thuis ook niet. Vandaar dat ik bij mij thuis probeer.
Ik heb nu de wifi adapter van de desktop aangesloten en krijg nu het volgende te zien.(zie bijlage)
netwerk1.jpg netwerk2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik begin sterk te vermoeden dat je XP superveel achterloopt, dus dat je zelfs niet eens Service Pack 2 of Service Pack 3 geïnstalleerd hebt. Daar ken ik die melding van die je zojuist gepost hebt (namelijk slechts ondersteuning voor WEP encryptie ipv. (ook) ondersteuning van WPA en WPA2).

Check het na: [Windows-toets]r toetscombinatie -> winver
Staat er ergens spX in de getoonde XP versie, en zo ja, is dat SP1, SP2 of SP3? Of eventueel Service Pack X? en welk Service Pack is dat dan?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
SP2 is geïnstalleerd. Zit nu op het internet via veilige modus met internetverbinding. Yes
Ik kijk nu hoe ik verder moet handelen. Tip kwam van Chelloo forum(upc)internet.JPG
 
Laatst bewerkt:
YES, YES, ik zit er weer op.
Norton bleek de boosdoener
De laptop is schoongemaakt voor die met het personeel werd meegeven. Maar Norton was niet helemaal verwijderd.

Iedereen bedankt,

Wim
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat het opgelost is.

Even over prutswerk: De standaard instelling is dat zowel het ip-adres als de DNS servers automatisch worden toegewezen. Wijkt iemand daar vanaf (dus doelbewust), dan is het wel zaak dat op dat moment direct de juiste instellingen worden gedaan incl. nacontrole. Dit omdat de gevolgen van een foute ingreep groot kunnen zijn, en dus zorgvuldigheid extra van belang is.
Dat is wat ik ermee bedoelde.

Even over Service Pack: Ik zou je aanraden om dat toch ook te checken. Je moet naar Service Pack 3 gaan als je (ook) updates van Microsoft nog wilt ontvangen én als je ook verbinding wilt maken met WPA2 beveiligde wifi netwerken (standaard tegenwoordig, want WEP encryptie is binnen een minuut te kraken).
Eerst kijken of je de juiste versie Windows Installer hebt: hier downloaden.
Service Pack 3 voor XP: hier
Mogelijk moet je SP3 vanaf een andere computer downloaden omdat er Internet Explorer 8 of hoger voor nodig is. Overigens kun je ook daarvoor de installatiesoftware downloaden, maar pas installeren als SP2 of SP3 vooraf al geïnstalleerd zijn: link


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

Ik heb jouw advies opgevolgd en alles werkt. De mensen waarvoor ik dit heb gedaan zijn er heel blij mee. De laptop is bedoeld voor de kleinkinderen.Zodat zij ermee op Youtube kunnen of er spelletjes mee kunnen spelen. Het ding is eigenlijk niets. 25 gb hd 512mb ram. Maar zij er blij mee voor hun kleinkinderen.

Namens hun,

Nogmaals dank,

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan